مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: هفته ملی کودک امسال با اجرای بیش از 400 برنامه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای حوزه کودک و نوجوان با شعار « کودکان تشنه‌اند»، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 05 October 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی در آستانه فرارسیدن هفته ملی کودک، اظهار داشت: هفته ملی کودک فرصتی است تا نگاهی دوباره و دید تازه‌ای در رابطه با کودکان تعریف شود.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که کانون پرورش فکری دبیر اجرایی هفته ملی کودک معرفی شده اما کار برای کودکان باید جمعی و با مشارکت همه نهادهایی باشد که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در هفته ملی کودک به دنبال هم‌فکری با نهادهای مرتبط برای ایجاد شرایط بهتر برای کودکان هستیم.

حمیدی با اشاره به این‌که شعار هفته ملی کودک امسال، «کودکان تشنه اند» تعیین شده است، افزود: برنامه‌های کانون در 12 مرکز ثابت و سه مرکز سیار فعال در سطح استان از 15 الی 21 مهرماه جاری به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: بالغ بر 200 برنامه در سطح استان در مراکز کانون رقم خواهد خورد و پیش‌بینی می‌شود با مشارکت سایر نهادها این برنامه به 400 عنوان برسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: به دلیل هم‌زمانی هفته ملی کودک با ایام ماه محرم، این برنامه‌ها از 14 مهر ماه آغاز خواهد شد، و این در حالی است که اقدامات اجرایی از هفته‌های اول مهر توسط همکاران و کارشناسان کانون کلید خورده است.

حمیدی برگزاری کارگاه‌های متعدد با محوریت قصه‌ها و سوگواره‌های عاشورایی، اشعار عاشورایی، نقالی، قصه‌خوانی، پخش فیلم، برپایی نمایشگاه‌های متعدد نقاشی، سفال، ادبی، دیدار با کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، دیدار با کودکان در مراکز بی‌سرپرست و بدسرپرست، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با مسؤولان و کارشناسان، تجلیل از فرزندان شهید به ویژه شهدای مدافع حرم استان، اهدای کتاب، بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها را بخشی از برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک برشمرد.

برپایی خیمه‌های عاشورایی در مراکز کانون هم‌زمان با هفته کودک

وی تفاوت برنامه‌های امسال را هم‌زمانی با ایام محرم دانست و گفت: دو روز از هفته ملی کودک هم‌زمان با عاشورا و تاسوعا است بنابراین خیمه‌های مختلفی با موضوعات و نمادهای عاشورایی در سطح مراکز کانون برپا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خیمه‌های نمایش، نقالی و قصه‌گویی، فرهنگ مکتوب عاشورا، تاریخچه عزاداری محرم، خیمه عزاداری، مقتل‌خوانی و تعزیه، خطبه‌های عاشورا، رجزهای روز عاشورا، خیمه نقاشی‌های قدیمی، بازی‌ها و سرگرمی‌ها، مستند فیلم‌های کوتاه، نذر و نیاز و خیمه نمایشگاه کتاب را از جمله این خیمه‌ها عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار