معاون استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که دغدغه رهبری و دولت تدبیرو امید تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری است، گفت: سیستم بانکی با کمک به راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و بانک ها باید تنگ نظری را کنار بگذارند.
کد خبر: ۳۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 05 October 2016
به گزارش تابناک تبریز،سعید شبستری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مراغه، عملکرد سیستم بانکی استان در زمینه حمایت از بخش تولید را پایین تر از حد انتظار توصیف کرد و گفت: محدودیت های اداری در کل کشور یکنواخت است، لذا باید دیدگاه های بخشی کنار گذاشته شود و همه بخش های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت کنند.

وی از دهیاران و شهرداران نیز خواست تا آستین بالا بزنند و با مدیریت جهادی و نیت خدمت صادقانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان این رمز و بوم با دست خالی اما با قدرت ایمان توانستند دشمن را زمین گیر کنند و امروز نیز تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به ایمان و اعتقاد دارد و بدون شک دست یافتنی است.

شبستری، معرفی آذربایجان شرقی به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی کشور را یادآور شد و افزود: دولت تدبیر و امید نیازی به مدیر ترسو ندارد و مدیران باید بدون محدودیت زمانی پای کار باشند.

وی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید در وضعیت نامناسب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و با خزانه خالی کشور را تحویل گرفت، گفت: دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش تسهیل کننده و مرتفع کننده موانع را بر عهده دارد و مردم باید منتظر نسخه خارجی نباشند و وارد صحنه شوند.

به گفته وی ساختار موجود کشور مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست و شخص استاندار آذربایجان شرقی و معاونان استانداری برای رفع موانع در تلاش هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که بازسازی خرابی های دولت گذشته در کشور در برخی زمینه ها زمان بر است، افزود: تفکر تبلیغاتی نداریم و تا آخرین ساعت دولت کار خواهیم کرد اما گذشته را فراموش نکرده ایم و روشنگری می کنیم.

وی گفت: در دولت قبلی می خواستند ایران را در عرصه بین المللی خشونت طلب معرفی کنند و صهیونیست ها برای انزوای ایران در تلاش بودند اما امروز دولت تدبیر وامید به واسطه توافق برجام، مشکلات و موانع بین المللی برای توسعه کشور را مرتفع کرده است.

شبستری افزود: اگرچه بعضی ها از گفتن این حرف ها ناراحت می شوند اما مردم باید بدانند که دولت در وضعیت نامناسبی کشور را تحویل گرفت و امروز در سایه عقلانیت کشور از فضای رانت و اختلاس خارج شده است.

وی گفت: کمر اقتصاد کشور در دولت قبلی شکست و بهبودی کامل آن زمان بر است اما دولت با وجود محدودیت های مالی موفقیت های چشمگیری در زمینه های کشاورزری و بهداشت و درمان دارد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مراغه بالاترین تولیدات محصولات باغی و عسل استان را داراست و در تولید گوشت و تخم مرغ وضعیت مناسبی دارد و در صورت افزایش بهره وری، رفع موانع تولید و ایجاد انگیزه می توان شاهد توسعه روزافزون این شهرستان در بخش های مختلف بود.

وی از فرماندار مراغه خواست تا در پایان سال سه نفر از دهیاران نمونه شهرستان در بخش اقتصاد مقاومتی را جهت تقدیر معرفی کند.

فرماندار مراغه هم در این نشست از فعالیت چهار کارگروه در زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان خبر داد و گفت: در پی تدوین سند تدبیر توسعه مراغه و آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید، فعالیت های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در این شهرستان از دو سال پیش آغاز شده است.

ظفر محمدی افزود: کارگروه های 'تسهیل و رفع موانع تولید'، 'حمایت از محصولات کشاورزی و صنایع وابسته'، 'جذب سرمایه گذاری و توسعه شهرستان' و 'فناوری های دانش محور و اقتصاد دانش بنیان' فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان را در دست پیگیری دارند.

در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان محلی و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای مراغه برگزار شد، مدیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت این شهرستان از مشکلات موجود در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مراغه انتقاد کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین در جریان سفر به شهرستان مراغه به همراه سایر مسوولان استانی و شهرستانی از طرح احداث و تعریض راه روستایی طالبخان تا آهق در بخش مرکزی مراغه بازدید کردند.

فاز اول این طرح به طول پنج کیلومتر و عرض 24 متر با 30 میلیارد ریال هزینه از محل مشارکت مردمی روستاهای این منطقه در حال احداث بوده و از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :