فرماندار مهریز گفت: درس ها و پیام های والای عاشورا و حادثه عظیم کربلا باید برای نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۳۰۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 06 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد رستگاری  در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان مهریز با تسلیت شهادت سیدالشهدا علیه السلام و یاران با وفایش افزود: تمام لحظات کربلا و عاشورا یک مکتب بزرگ درس آموز و عبرت بخش است و باید اهداف حضرت سید الشهدا (ع) بنحو شایسته برای آحاد مردم و بخصوص نسل جوان تبیین شود چون استمرار این راه همواره توام با عزت و اقتدار است.
وی در ادامه به هفته کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: با توجه به همزمان شدن هفته ملی کودک و ایام عاشورای حسینی برنامه های هفته ملی کودک باید با محوریت عاشورای حسینی برگزار و از حماسه های کربلا و ایام محرم به نحو شایسته در برنامه ها یاد شود.
در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان مهریز به طرح نظرات و دیدگاه های خود در خصوص هفته کودک اشاره کردند و بر انجام امور با همکاری هم تاکید نمودند.
***
فرماندار مهریز همچنین در نشست دیگری گفت: مدارس و فرهنگیان در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن باید پیشگام باشند.
به گزارش ایرنا، سید محمد رستگاری چهارشنبه شب در جمع مدیران مدارس مهریز و مسئولان فرهنگی و آموزشی این شهرستان افزود: با توجه به جایگاه مدیران و معلمان انتظار می رود فرهنگیان علاوه بر پیشگامی در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 1395 در ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه نیز فعال و پویا باشند .
وی با بیان اینکه هم اکنون مهریز در بین شهرستان های استان یزد در رتبه چهارم ثبت نام اینترنتی قرار گرفته، گفت: یکی از شاخص های برنامه ریزی کلان کشور و توسعه یافتگی استفاده از ابزارهای نوین مانند اینترنت است.
فرماندار مهریز از همراهی و همکاری پرسنل ادارات و برخی نهادهای وابسته به تشکل های روستایی شهرستان قدردانی نمود و افزود: گستردگی شهرستان مهریز کار اطلاع رسانی و ثبت نام اینترنتی را مشکل کرده اما می توان از ظرفیت آموزش و پرورش برای ترغیب مردم و آگاهی آنها در جهت اهمیت ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال جاری استفاده کرد .
همچنین در ادامه این جلسه معاون فرماندار این شهرستان نیز گفت: برای سرشماری 15 نفردر این شهرستان برای مراجعه حضوری سرشماری با ستاد سرشماری همکاری می کنند و ثبت نام ها با تبلت و به صورت الکترونیک انجام خواهد شد .
محمد زارع با بیان اینکه هم اکنون شهرستان ابرکوه در ثبت نام اینترنتی استان یزد پیشگام است، گفت: نمی توان جایگاه مهریز را تثبیت شده دانست، با توجه به اختلاف اندک بین آمار شهرستان ها، ممکن است مهریز از جایگاهی که هم اکنون دارد بالاتر یا پایین تر برود.
مدیر آموزش پرورش شهرستان مهریز نیز در این نشست با تبیین نقش مشارکت آموزش وپرورش در سرشماری گفت: می توان با همکاری آموزش و پرورش جایگاه مهریز را در ثبت نام اینترنتی سرشماری ارتقاء بخشید.
سیدعلی کارآموز افزود: توقع از مدیران مدارس، معلمان و همکاران آموزش و پرورش این است که برای ترغیب خانواده ها از طریق دانش آموزان برای شرکت در سرشماری اینترنتی تلاش کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار