با شعار «کودکان تشنه اند»؛
کرمانشاه- برنامه های هفته ملی کودک در کرمانشاه، با شعار «کودکان تشنه اند» رسما آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 08 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، برنامه های هفته ملی کودک پیش از ظهر امروز شنبه در محل مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه رسما کار خود را آغاز کرد.

رضا موزونی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به برنامه های هفته ملی کودک در استان کرمانشاه، از دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «علیخانی» در روز ۱۵ مهر و مصادف با نخستین روز از این هفته خبر داد.

وی با اشاره به مصادف شدن این هفته با ایام عزداری ابا عبدالله الحسین(ع)   گفت: محرم تنها مراسم دینی ای است که کودکان نیز در آن مشارکت دارند و در برنامه هایی چون سینه زنی، تقسیم نذر و... شرکت می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه در جامعه ما فرسنگ ها با کودک باوری فاصله است، گفت: محرم تجلی زیبایی از کودک باوری است.

وی با اشاره به شعار برنامه های هفته ملی کودک مبنی بر «کودکان تشنه اند» گفت: به راستی که کودکان تشنه شادی، محبت خانواده، و مباحثی چون بحث های پرورشی، کتابخوانی و باور شدن هستند.

موزونی با اشاره به فرسوده بودن شهربازی کرمانشاه افزود: این شهربازی متعلق به ۳۰ سال پیش است و خانواده ها جرات استفاده از آن را ندارند. لذا کودکان کلانشهر کرمانشاه سهمی از لذت و شادی ندارند.

وی تصریح کرد: این بی توجهی به حوزه کودکان تا حدی است که هیچ یک از شهرداران پیشین و کنونی کرمانشاه در برنامه ها و سیاست های کلی خود اشاره ای به سهم کودکان ندارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار می رود شهرداران به عنوان متولیان حوزه های خدمات شهری کودکان را درک کنند و متاسفانه تاکنون از سوی معاونت فرهنگی شهرداری جلسه ای درباره پرداختن به حقوق کودکان و سهم آنان در زیباسازی شهر برگزار نشده است.

وی بر فرهنگ سازی از دوران کودکی تاکید و خاطر نشان کرد: فرهنگسازی باید از کودکان آغاز شود و مواردی چون عبور افراد از زیر پل های عابر پیاده به جای استفاده از پل، دلیل بر فرهنگسازی از دوران کودکی است.

موزونی تعریف پروژه های چند ۱۰ ساله به منظور ایجاد روحیه کودک باوری در جامعه را از ضروریات برشمرد و گفت: ضرورت دارد نهادهایی چون آموزش و پرورش در کنار توجه به کلاس های آموزشی سهمی نیز برای شادی و نشاط کودکان در محیط های آموزشی قائل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار