جشنواره روزجهانی و هفته ملی کود به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش، هلال احمر و بهزیستی شهرستان سراوان با حضور شماری از نوآموزان و دانش آموزان مدارس این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 09 October 2016
مربی ومسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت و توان لازم برای بسترسازی فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان را دارد.
ام البنین کریمی افزود: هفتهی ملی کودک فرصت مناسبی برای هم افزایی میان سازمان ها و ارگان هایی است که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم برای کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند.
وی دنیای کودکانه را دنیای ناشناخته ای توصیف کرد و اظهار داشت: کودکان می توانند با استعداد ها، تصمیمات و اهداف درست دنیای زیبایی برای خود بسازند.
کریمی ادامه داد: جایگاه کودکان در جامعه و خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین سبب بسیاری از کودکان در روز جهانی کودک با یادآوری این تضاد به جامعه بشری اعلام می کنند که سالانه هزینه های غیرقابل تصوری صرف تولید انواع سلاح های هسته ای و غیر هسته ای می شود، در حالی که کودکان بسیاری از گرسنگی، عدم امکانات بهداشتی، سوء تغذیه، جنگ و صدها مشکل دیگر هر روز در مقابل دیدگان والدین شان و مردم دنیا جان می سپارند.
وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت و توان لازم برای بسترسازی فرهنگی را دارد و برخلاف برخی از سازمان ها که به مسایل آماری و تبلیغاتی روی می آورند می تواند موثر و مفید برای کودکان ایفای نقش کند.
با توجه به تقارن هفته ملی کودک با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان برنامه هایی از جمله گفت و گو در مورد قیام عاشورا و دلیل اهمیت قیام امام حسین (ع)، مسابقات پرسش و پاسخ، نقاشی به صورت سیاه قلم و قصه گویی با موضوع محرم و عاشورا برگزار شد.
در پایان این جشنواره پیمان نامه حقوق کودک توسط یکی از کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرائت شد.
به گزارش ایرنا 8 اکتبر به منظور حمایت از کودکان سراسر جهان روز جهانی کودک نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار