به مناسبت هفته ملی کودک طرح یک وعده غذای گرم مهدهای کودک در روستای گچی شیراز توسط سازمان بهزیستی استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۳۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 10 October 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیر کل بهزیستی استان فارس ظهر دوشنبه در مراسم آغاز طرح یک وعده غذای گرم ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: این طرح در سنوات گذشته به صورت آزمایشی در دستور کار سازمان بهزیستی فارس قرار گرفت و به دلیل موفقیت امسال سازمان بهزیستی فارس تصمیم به اجرای این طرح گرفت.

 مرتضی موسوی تصریح کرد: طرح غذای گرم از جهت توجه به نیازهای غذایی کودکان یکی از طرح های بنیادین سازمان بهزیستی در مهدهای کودک

به شمار می رود و باعث ایجاد انگیزه برای حضور کودکان در مهدهای کودک می شود.

وی اضافه کرد: ما امسال مهدهای کودک مستقر در روستا و حاشیه های شهر را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم بتوانیم در سنوات آینده شاهد اجرای موفق این طرح در همه مناطق مورد نیاز باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان فارس ضمن اشاره به هزینه اجرای طرح گفت: در سال گذشته سازمان بهزیستی فارس ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این طرح اختصاص داد و امسال این مبلغ به ۴۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.

موسوی گفت: برای خانواده های کم درآمد در همه مقاطع تحصیلی یارانه آموزشی در نظر گرفته شده است که در مجموع مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد.

وی یاد آورشد: ۱۲ تا ۱۸ درصد کودکان واجد شرایط در مهد های کودک آموزش می بینند که این مقدار نسبت به کشورهای توسعه یافته کم است و ما تلاش می کنیم در راستای توجه به حقوق کودکان زمینه حضور بیشتر آنان در مهدهای کودک را فراهم آوریم.

مدیر کل بهزیستی استان فارس تاکید کرد: ما برای تربیت افرادی مسئولیت پذیر و موفق نیازمند توجه به مهدهای کودک هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار