تابناک: سي و دومين سفر استاني كاروان تدبير و اميد به ديار آفتاب درحالي روز دوشنبه به پايان رسيد كه دستاورهاي ارزشمندي براي استان مركزي در بخش هاي مختلف به همراه داشت.
کد خبر: ۳۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 27 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در سفر كاروان دولت تدبير و اميد به استان مركزي 9 هزار و 120 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است كه در قالب اجراي 51 طرح در بازه زماني دو ساله، به تصويب رسيد.

اعتبار در نظر گرفته شده در اين سفر بايد در در زمان بندي هاي مشخص حداكثر تا دو سال آينده منجر به بهره برداري طرح ها شود و در اين مسير سازمان برنامه و بودجه موظف است 100 درصد اعتبار مصوب را تامين كند.

تخصیص مبلغ 300 میلیارد تومان به منظور تسریع در روند ساخت کارخانه آندسازی ایرالکو با عاملیت بانک ملت

دو پروژه در استان مرکزی قرار است به صورت سندیکایی انجام شود که یکی از این پروژه‌ها پروژه پالایشگاه خون با عاملیت بانک ملی و عضویت سندیکای بانک سپه، تجارت و صادرات است که با سرمایه گذاری 220 میلیون یورو به اضافه 40 میلیارد تومان عملیاتی می‌شود

پروژه دیگری که به این شکل عملیاتی می‌شود، پتروشیمی اروند است که با عاملیت بانک صنعت و معدن و عضویت بانک تجارت، ملت و صادرات عملیاتی می‌شود.تعداد 25 پروژه بزرگ دیگر نیز توسط مدیران عامل بانک‌ها انجام و به زودی عملیاتی خواهد شد.

تمام 8000 درخواست وام ازدواج در استان مرکزی طی 2 الی 3 ماه آینده پرداخت می شود. مبلغ این وام 10 میلیون تومان است

418 طرح توليد، صنعتي و اقتصادي با سرمايه گذاري 424 ميليارد تومان در استان مركزي به بهره برداري رسيد كه 16 طرح آغاز عمليات اجرايي بوده است.

براي فعاليت خود اشتغالي با نظارت كميته امداد امام، 100 ميليارد تومان اعتبار براي 5000 نفر در استان مركزي اختصاص داده شده است.

در بخش تعاون، كار و رفاه اجتماعي بيش از 30 طرح در استان مركزي در دست اجرا است و در بخش ارتباطات، فناوري و اطلاعات نيز براي توسعه زير ساخت ها در يك سال اخير 52 ميليارد تومان هزينه مي شود.

تا پايان كار دولت تدبير و اميد 103 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف دراستان مركزي سرمايه گذاري مي شود.

218 روستاي استان مركزي از اينترنت پرسرعت برخوردار هستند و تا پايان كار دولت نيز 207 روستا از اينترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

در سفر دكتر روحاني رييس جمهور و هيات دولت به استان مركزي 912 ميليارد تومان اعتبار در ارتباط با تكميل و افتتاح پروژه هاي حوزه عمراني استان مركزي مصوب شد.

تكميل كنار گذر اراك مهم ترين پروژه عمراني در سطح استان است چرا كه از 15 هزار كاميون تنها 700 دستگاه از كنار گذر براي عبور خود استفاده ميكنند.

در خصوص آلودگي هوا و محيط زيست 65 ميليارد تومان تخصيص پيدا كرد.

در ارتباط با ساماندهي ناوگان حمل و نقل عمومي شهر اراك ابراز داشت: تسهيلات دراز مدت با كارمزد بسيار كم براي خريد 80 دستگاه اتوبوس در اختيار شهرداري اراك خواهد گرفت.

10 ميليارد تومان جهت اختصاص سهميه آب، اجراي گونه هاي سازگار با منطقه، توسعه اقدامات بيولوژيكي و جنگل كاري در حوزه تالاب ميقان مصوب شد.

224 پروژه در بخش عمراني و زيربنايي افتتاح و كلنگ زني صورت گرفت كه از اين ميان 212 پروژه با مبلغ 563 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.

13 پروژه در طي اين سفر كلنگ زني صورت گرفت كه براي اجرا و تكميل اين 13 پروژه مبلغ 430 ميليارد تومان اعتبار مصوب گرديد.

10 مدرسه خير ساز كه به صورت مشاركتي و مردمي با مجموع زيربناي 13240 مترمربع و اعتبار 127 هزار ميليون ريال در شهرستان هاي اراك، ساوه، خمين و خنداب در سفر كاروان تدبير و اميد به استان مركزي بهره برداري رسيد.

دبستان 12 كلاسه حاج اكبري ناحيه يك، مجتمع آموزشي 24 كلاسه شهرك امين و نمازخانه شهيد محمد جعفر قائمي با زيربناي 5537 متر مربع و اعتباري بالغ بر 50 ميليون ريال به صورت ويدئو كنفرانس در شهر اراك به بهره برداري رسيد.

در شهرستان ساوه نيز سه طرح مشاركتي مردمي، شامل مدرسه راهنمايي 12 كلاسه عسكريان شهرك علوي، مدرسه 12 كلاسه مهمانشهر و دبيرستان 12 كلاسه عسكريان شهرك علوي با زيربناي 4093 متر مربع و اعتبار 44 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

مدرسه استثنايي شهداي تقي زاده روستاي خانقاه، دبستان 6 كلاسه ولايت روستاي فوران، مدرسه 6 كلاسه روستاي خانقاه در شهرستان خنداب نيز با مجموع زيربناي 2125 متر مربع و اعتبار 43 ميليون ريال و مدرسه مشاركتي 9 كلاسه شهداي تقي زاده شهرستان خمين نيز با زيربناي 1485 متر مربع و اعتبار 10 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

دو هزار ميليارد ريال طرح هاي حوزه نيرو وبرق منطقه اي باختر، همزمان با سفر دولت به استان مركزي در اين منطقه بهره برداري شد.

طرح هاي انتقال برق خط 400 كيلوولت مهر - گتوند به عنوان طولاني ترين خط انتقال انرژي كشور در اين ظرفيت، نيروگاه خورشيدي يك مگاواتي اراك به عنوان بزرگترين نيروگاه خورشيدي كشور، ايستگاه برق 20/63 كيلوولت آشتيان، ايستگاه و خط 20/63 كيلوولت GIS اراك و ايستگاه و خط 20/63 كيلوولت سيار شهباز به صورت همزمان با سفر كاروان تدبير و اميد به استان مركزي به بهره برداري رسيد و همچنين عمليات اجرايي ايستگاه برق 400 كيلوولت شهرستان خمين نيز آغاز شد.

خط 400 كيلوولت مهر - گتوند به طول 322 كيلومتر با استفاده از 826 دكل از سد گتوند در استان خوزستان آغاز مي شود و پس از عبور از استان لرستان در ايستگاه 400 كيلو ولت مهر شهرستان شازند در استان مركزي به پايان مي رسد كه اين مهم نقش موثري در پايداري شبكه انتقال برق كشور بر عهده دارد.

ايستگاه 20/63 كيلو ولت اراك 6 ،با فناوري GIS، بر اساس آخرين استاندارهاي جهاني و با ظرفيت 80 مگا ولت آمپر در راستاي تامين برق مطمئن شهر اراك ساخته شده كه با توجه به واقع شدن در منطقه مسكوني خط 63 كيلو ولت تغذيه كننده آن به صورت كابل زيرزميني به طول 5/1 كيلومتر اجرا شده است.

12طرح توليدي و صنعتي در جريان سي و دومين سفر استاني دولت، با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت به صورت ويدئو كنفراس در استان مركزي به بهره برداري رسيد.

اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 9708 ميليارد ريال در شهرستان هاي اراك، ساوه، دليجان، محلات و خمين به بهره برداري رسيد كه با آغاز به كار اين طرح ها 1077 فرصت شغلي مستقيم در استان مركزي ايجاد شده است.

واحد صنعتي انرژي صنعت خاورميانه شهر اراك با اعتباري بالغ بر 400 ميليارد ريال، شركت زرين برگ پرشيا ساوه توليد كننده كاغذ تيشو با اعتباري بالغ بر 6113 ميليارد ريال، زر معدن اختران خمين، توليدشمش طلا با اعتباري بالغ بر130 ميليارد ريال از جمله طرح هايي است كه در سفر هيات دولت به استان مركزي به بهره برداري رسيد.

بهره برداري از شركت ويستا اعتماد ايرانيان شهرستان خمين توليدكننده ظروف آشپزخانه چيني با اعتبار بالغ بر 190 ميليارد ريال با ايجاد اشتغال براي 110 نفر، صنايع شيميايي پتروتك اراك توليدكننده مكمل خوراك طيور با اعتباري بالغ بر 470 ميليارد ريال و ايجاد اشتغال براي 150 نفر در سفر دولت آغاز شد.

شركت شيشه تابش جام اراك توليد كننده شيشه ضد گلوله با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال، شركت زاگرس مس سازان ساوه توليد كننده شمش مس كاتدي با اعتباري بالغ بر 900 ميليارد ريال، شركت آرارات دخان خاورميانه ساوه توليدكننده انواع تنباكو معطر معسل با اعتباري بالغ بر160 ميليارد ريال نيز در اين آيين به بهره برداري رسيد.

بهره برداري از شركت رهاورد الياف ترمه صدف دليجان توليدكننده الياف پلي استر با اعتباري بالغ بر190 ميليارد ريال، شركت الياف پرسپوليس دليجان توليدكننده الياف پلي استر با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال، سنگبري سنگستان محلات توليد و برش سنگ تراورتن با عتباري بالغ بر 715 ميليارد ريال و شركت صنايع كاشي و سراميك سينا ساوه توليدكننده انواع كاشي و لوازم بهداشتي ساختمان با اعتباري بالغ بر 190 ميليارد ريال از ديگر طرح هاي صنعتي استان مركزي بود با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت در اين استان به بهره برداري رسيد.

در خمین مجتمع دامداري پرورش گوسفند داشتي توسط بخش خصوصي با سرمايه گذاري 200 ميليارد ريال راه اندازي شده است.اين مجتمع دامداري منحصر به فرد پرواربندي گوسفند 30 هزار راسي است كه 15 هزار راس آن مولد است و سالانه 230 تن گوشت قرمز توليد و روانه بازار مصرف مي كند.

مجتمع دامداري كشت و صنعت گل ريحان به عنوان مركزي براي پشتيباني همه دامداري هاي مركزي و حتي استان هاي مجاور محسوب مي شود كه نهاده هاي دامي نظير دارو و خوراك را هم تامين مي كنند با بهره برداري از اين مجتمع براي 200 نفر فرصت اشتغال مستقيم و 500 نفر غير مستقيم فراهم شده است.

باحضور رئيس جمهوري در سي و دومين سفر استاني دولت 35 طرح عمراني و اقتصادي استان مركزي در نشست سرمايه گذاري و توسعه اين استان به صورت ويدئوكنفرانس به بهره برداري رسيد براي اين طرح ها در مجموع 26 هزار و 910 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.

آغازعمليات اجرايي مجتمع گلخانه اي صيفي جات و گل، افتتاح طرح سيستم هاي نوين آبياري، طرح خوراك دام و طيور وآبزيان و همچنين پرورش گوسفند داشتي از برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي در اين سفر است.

از برنامه هاي مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز مي توان به افتتاح طرح توليد مخازن تحت فشار و CNG، توليد كاغذ تيشو، شمش طلا، ظروف چيني آشپزخانه، شيشه هاي ضد گلوله، مس كاتدي،توليد كاشي و لوازم بهداشتي و ساختماني و همچنين آغاز عمليات اجرايي طرح توليد ملات خشك منبسط شونده، پالايشگاه پلاسما خون، طرح نفت و گاز محمديان و شهرك صنعتي پايين دستي پتروشيمي اشاره كرد.

در بخش نيرو نيز افتتاح خط 400 كيلو ولت مهر-گتوند، پست 63.20 GIS اراك6 و خط تغذيه، پست 63.20 آشتيان و خط تغذيه، افتتاح پست 63.20 سيار شهباز و خط تغذيه، طرح افزايش ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب و همچنين آغاز عمليات اجرايي پست 400.63 كيلو وات براي توسعه استان به بهره برداري رسيد.

طرح زيرگذر ميدان امام حسن(ع) و طرح مجتمع تجاري و پاركينگ طبقاتي ثنا در بخش شهري افتتاح شد.

پنج طرح گردشگري شهرستان تفرش در جريان سي و دومين سفر كاروان تدبير و اميد به استان مركزي با حضور مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور به بهره برداري رسيد.

طرح ها شامل ساختمان اداري امور منابع آب، رونمايي از گنبد امامزاده محمد، فاز 2 تصفيه خانه، موزه ميرشكرايي و ساماندهي اطراف مقبره پروفسور حسابي است.

آغاز عمليات اجرايي كارخانه توليد پوشاك نقش بافت آرميكا نيز از ديگر طرح هايي است كه در اين سفر با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي انجام شد.

ساختمان اداري امور منابع آب شهرستان تفرش از سال سال 1387 با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال از محل منابع جاري آغاز شده بود كه در اين سفر به بهره برداري رسيد.

رونمايي از گنبد امامزاده محمد نيز از ديگر طرح هايي بود كه در اين سفر توسط آقاي سلطاني فر به عنوان نماينده عالي دولت انجام شد.

هزينه اجراي اين طرح فرهنگي يك ميليارد و 500 ميليون ريال بوده است.

افتتاح فاز 2 تصفيه خانه تفرش نيز از ديگر طرح هاي اين سفر است كه با اعتبار 130 ميليارد ريال از محل منابع داخلي شركت آب و فاضلاب آماده سازي شده است است.

اين تصفيه خانه براي افق 20 ساله طراحي شده و به شيوه لجن فعال با حذف ازت طراحي شده است.

بهره برداري از موزه ميرشكرايي شهرستان تفرش نيز از ديگر طرح هاي اين سفر است.

اين ساختمان در زميني به وسعت 540 متر مربع و در زيربناي 200 متر مربع ايجاد شده و براي بهره برداري از آن سه ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

طرح ساماندهي اطراف مقبره پروفسور حسابي نيز از سال 1394 در برنامه مسئولان شهرستان تفرش قرار گرفته است.

پيش بيني شده اين پروژه با طراحي محوطه و حذف كاربري هاي مزاحم فضايي در زميني به وسعت 11 هزار متر مربع اجرا شود و مقرر شده است كه پس از آزاد سازي خصوصي اطراف مقبره، اجراي اين طرح به مزايده گذاشته شود.

كارخانه توليد پوشاك نقش بافت آرميكا كه امروز عمليات اجرايي آن توسط معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آغاز شد، با سرمايه گذاري شخصي در بخش توسعه ناحيه صنعتي تفرش در زميني به مساحت 25 هكتار انجام مي شود.

برآورد اعتبار مورد نياز براي اين واحد 2 هزار و 800 ميليارد ريال است و در فضاي 10 هزار هكتاري كارگاه هاي توليدي آن، سالن هاي توليد پوشاك و مراحل بعد بافندگي پارچه، ريسندگي و رنگرزي ليجاد مي شود.

بهره برداري از سه مجتمع گردشگري فدك گيتي، هتل پيام و مجتمع گردشگري هفت آسمان اراك نيز از ديگر برنامه هايي بود كه با حضور آقاي سلطاني فر انجام شد.

عمليات اجرايي مركز نگهداري سالمندان اراك با حضور شهين دخت ملاوردي معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري انجام شد.

عمليات ساخت اين مركز در زميني به وسعت 1400 متر مربع در كوي گردو اراك با زيربناي 1500 متر انجام مي شود.

ساخت و تجهيز اين مركز در سه طبقه با امكانات توانبخشي، رفاهي و درماني بيش از 100 ميليارد ريال هزينه دارد و انتظار است اجراي به موقع و موفق اين طرح در سفر كاروان تدبير و اميد مورد حمايت قرار گيرد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار