کد خبر: ۳۱۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 29 October 2016
 به گزارش تابناک یزد،قرآن معجزه الهی است و اگر با جان و دل آیات قرآن کریم را که به عنوان کامل ترین راهنمای موفقیت و هدایت بشری برای جامعه انسانی فرستاده شده در زندگی به کار گیریم، بسیاری از گرفتاری‌های اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه رفع خواهد شد.
برای درک بهتر قرآن و ایجاد موج بزرگ قرآنی در یزد، برنامه بزرگ فرهنگی- قرآنی به نام «هفته قرآن و عترت» از دوم تا هشتم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
برای اطلاع از نحوه برگزاری هفته قرآن و عترت و همچنین اهداف و برنامه‌های این هفته فرهنگی با «حسین دشتی» رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت‌و‌گویی انجام داده که می‌خوانید.
  • قرار است در استان، برای نخستین بار «هفته قرآن و عترت» برگزار شود؛ در این باره توضیح دهید.
هفته قرآن و عترت استان در تاریخ 2 تا 8 بهمن ماه امسال، با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان و موسسات و هنرمندان قرآنی برگزار می‌شود. هفته قرآن و عترت یک رویداد بزرگ قرآنی است که با پیشنهاد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود؛ برای همین منظور در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی که به ریاست معاون اجتماعی - سیاسی استاندار یزد در 14‌مهر ماه تصویب شد، هفته قرآن و عترت، همزمان با 13استان دیگر در یزد نیز برگزار می‌شود. در هفته قرآن و عترت استان 33 آیتم فرهنگی و هنری، پژوهشی و قرآنی برگزار می‌شود. همچنین در برنامه‌های جنبی این هفته «یادواره شهدای قرآنی» برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی استان عملکردی از فعالیت‌های قرآنی خود ارائه می‌دهند.
  • هفته قرآن و عترت با چه هدفی در استان برگزار می‌شود؟
هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت، درگیر ساختن بخش عظیمی از استان با قرآن یا به عبارتی ایجاد یک موج فراگیر قرآنی در استان و رقابت هنرمندان رشته‌های مختلف هنری استان برای تولیدات فاخر در این زمینه است تا با تولید آثار ناب بانک اطلاعات هنرمندان قرآن و عترت ایجاد شود. از اهداف دیگر برگزاری این رویداد فرهنگی، یادآوری این نکته است که برنامه‌های قرآنی تنها مختص ماه مبارک رمضان نیست و باید در همه سال دستگاه‌ها، مردم و به خصوص هنرمندان درگیر مسائل قرآنی شوند. این رویداد فرصتی برای حمایت بیشتر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و عترت و قرآن با موضوعات استانی است.
  • آیا این برنامه به‌طور سالانه برگزار خواهد شد؟
در حال حاضر برای برگزاری سالانه این رویداد برنامه‌ای وجود ندارد ولی اگر در این دوره با موفقیت اجرا شود، سال آینده گستره این موضوع با برنامه ریزی قوی‌تری برگزار خواهد شد. با توجه به شاخص بودن یزدی‌ها در تدین و ارتباط نزدیک با قرآن و عترت این رویداد با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود و در این صورت مسلما برای سال‌های بعد هم برنامه ریزی خواهد شد.
  • در این رویداد، هنرمندان برای خلق آثار آزاد هستند یا برای موضوع‌های مطرح شده فراخوان داده شده است؟
موضوع‌ها آزاد نیست ولی محدود هم نیستند. طبق فراخوان، هنرمندان می‌توانند 19 موضوع مختلف برای خلق آثار خود در نظر بگیرند. مهم ترین این موضوع‌ها ایثار و شهادت، توحید و معاد، سبک زندگی اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و دیگر موضوعاتی است که در مشروح فراخوان منتشر شده است. اما رشته‌هایی که هنرمندان می‌توانند در آن شرکت کنند، رشته‌های تجسمی، فیلم، خوشنویسی، نمایش و تعزیه، ادبیات، شعر و داستان، نمایش نامه نویسی و ادبیات است.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار