در 15 دی ماه صورت می‌گیرد
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی برای همیاران محرم در 15 دی ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 05 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین صادق آریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از برگزاری دوره آموزشی همیاران محرم در 15 دی ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: هدف از برپایی این گردهمایی عرض خداقوت به همیاران محرم و مسؤولان هیئت‌های مذهبی و همچنین قدردانی بابت همکاری آنان با مجموعه مدیریت شهری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر تاسوعا و عاشورای حسینی و تبادل‌نظر در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های پیش رو برشمرد.

وی از همیاران محرم خواست همانند دهه اول محرم در طول سال و در تمام مناسبت‌های مذهبی به ویژه اعیاد مذهبی نظیر میلاد نبی‌اکرم حضرت محمد(ص) با مجموعه مدیریت شهری همکاری داشته باشند تا مراسم‌های با کیفیت و باشکوهی در سطح شهر قزوین برگزار شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی برای همیاران محرم در 15 دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این دوره آموزشی شامل «باید و نبایدهای عزاداری»، «ایمنی و سلامت»، «موارد انتظامی و امنیتی» و «بهداشت، نذورات و مدیریت پسماندها» است و در قالب 6 ساعت کارگاه آموزشی در سه هفته، هفته‌ای دو ساعت برگزار و به افرادی که با موفقیت دوره‌ها را بگذرانند، گواهینامه اعطا می‌شود.

آریان در ادامه به تشریح اقدامات ستاد ساماندهی تسهیلات محرم پرداخت و گفت: این ستاد در ششمین سال تجربه خود، از پنجم مهر ماه سال جاری فعالیت‌های عملیاتی خود را در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) آغاز و تا 14 مهر ماه به هیأت‌های مختلف عزاداری خدمات ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات مربوط به نظافت و پاکیزگی شهر در هنگام پخش نذورات، نماینده سازمان مدیریت پسماند نقاط قرمز را شناسایی و تذکرات و نکته‌های لازم را در خصوص حفظ نظافت عمومی به هیئات مذهبی ارائه داد که در مجموع 161 مجوز توسط سازمان پسماند برای اختصاص کیسه زباله و سطل‌گذاری به هیأت‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار