نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک:با این واگذاری از هفته آینده هیئت کارشناسی ساخت موزه به اصفهان خواهند آمد و عملیات اجرایی این موزه بعد از سال ها آغاز میشود.
کد خبر: ۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 08 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، هفته ای که اصفهان پشت سر گذاشت را شاید بتوان از جمله هفته های کم افت و خیز در جریان رسانه ای و خبری دانست.

بیشتر خبرهای این هفته بیشتر از اینکه جنبه جریان سازی داشته باشد حول محور اطلاع رسانی بروی خروجی خبرگزاری ها و صفحات نشریات قرار گرفت.

یکی از مهمترین خبرهای این هفته که با تحقق آن امید رونق صنعت گردشگری بیش از پیش در اصفهان نوید داده می شود، ساخت موزه بزرگ اصفهان در محل کارخانه ریسباف است.

کارخانه ریسباف که در خیابان چهارباغ بالا اصفهان قرار دارد سال ها بود که به دلیل برخی اختلاف نظرها و عدم انجام یک اقدام قاطع برای تبدیل به موزه بزرگ اصفهان معطل مانده بود که روز گذشته و با حضور استاندار اصفهان به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد.

با این واگذاری از هفته آینده هیئت کارشناسی ساخت موزه به اصفهان خواهند آمد و عملیات اجرایی این موزه بعد از سال ها آغاز می شود.

همچنین تغییر معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان بعد از حدود یک سال و دو ماه از انتصاب وی در این سمت، از دیگر خبرهای حوزه سیاست در اصفهان بود.

با حکم وزیر کشور از زحمات رسول یاحی قدردانی و سید رضا عقدایی که پیش از این فرماندار شهرضا بود به این سمت منصوب شد.

خبر برگزاری همایش "فتنه 25 لوزان" که بدون هیچ مجوزی قرار بود در مسجد سید اصفهان برگزار شود از دیگر اخباری بود که حاشیه هایی را در دنیای سیاست به دنبال داشت.

این همایش که مجوزهای لازم را از سوی دستگاه های ذی ربط دریافت نکرده بود و نیز تشکل برگزار کننده آن یعنی قرار گاه بصیرت افزایی هسته ای نیز یک تشکل شناسنامه دار به شمار نمی رود، به
دستور فرمانداری اصفهان لغو شد.

گفتنی است انتخاب نامی با این عنوان برای این همایش برای برخی محافل سیاسی و به ویژه مسئولان استان کمی تعجب آور بود.

بحث استفاده از پساب ها برای احیای تالاب گاوخونی به عنوان راهکار استاندار برای احیای این تالاب و کاهش خطرات زیست محیطی آن مسئله ای بود که در این هفته از سوی استاندار به عنوان راه حل وضعیت کنونی گاوخونی مطرح شد.

از هر چهار ازدواج در اصفهان یکی به طلاق و جدایی ختم می شود. این خبری بود که معاون وزیر ورزش و جوانان باحضور در دانشگاه اصفهان داد و گفت: منحی تجرد قطعی در کشور نیز رو به افزایش است.!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار