ورود دادستان عمومی و انقلاب سمنان به پرونده حادثه برخورد 2 قطار :
به گزارش تابناک سمنان،قاضی آسیابی از تشکیل پرونده قضايی برای حادثه برخورد 2 قطار در سمنان خبر داد و گفت: احتمال خطای انسانی در بروز این حادثه متصور است.
کد خبر: ۳۳۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 25 November 2016
قاضی آسیابی از تشکیل پرونده قضايی برای حادثه برخورد 2 قطار در سمنان خبر داد و گفت: احتمال خطای انسانی در بروز این حادثه متصور است.
 پرونده قضايی برای حادثه برخورد 2 قطار/ هماهنگی با پزشکی قانونی برای انجام آزمایش DNA
قاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان که از ابتدای وقوع این حادثه به همراه یکی از معاونین و  بازپرس شعبه سوم دادسرای مرکز این استان و همچنین تیم پزشکی قانونی در محل حضور داشته در گفت‌وگو با میزان ضمن ابراز همدردری با خانواده‌های جانباختگان در تشریح آخرین جزئیات این حادثه اظهار کرد:  این حادثه در 100 کیلومتری سمنان به وقوع پیوسته و دستورات قضایی لازم برای بررسی علت حادثه صادر شده است. وی در رابطه با چگونگی وقوع این حادثه تصریح کرد: صبح امروز پس از اینکه قطار مسافربری تبریز-مشهد از ایستگاه سمنان رد می‌شود، در 50 کیلومتری سمنان و در بین دو ایستگاه از کار می‌افتد و مسافران در داخل قطار حضور داشتند تا مشکل رفع شود. از سوی دیگر قطار محلی سمنان-مشهد از سمنان حرکت کرده و در مسیر به این قطار اصابت می‌کند. دادستان سمنان با بیان اینکه بر اثر این برخورد دو قطار دچار آتش سوزی شدید می‌شوند، افزود: حدودا 7 سالن دچار آتش سوزی می‌شوند و خوشبختانه برخی از مسافرین قطار قبل از اینکه آتش به سمت آن‌ها شعله ور گردد از قطار خارج می‌شوند و نجات پیدا می‌کنند ولی حدودا دو سالن از قطار مسافربری تبریز-مشهد بر اثر این برخورد، دچار آتش سوزی کامل شده و به کلی تخریب می‌شود و اکثر مسافرین این دو سالن یا جان باختند و یا مجروح شده‌اند. قاضی آسیابی در رابطه با آخرین آمار جانباختگان این حادثه نیز گفت: تاکنون 36 جسد از واگن‌ها بیرون آورده شده‌ که حدود 5 جسد مربوط به قطار سمنان- مشهد و مابقی اجساد از مسافران قطار تبریز-مشهد هستند.  وی از تشکیل پرونده قضایی و ارجاع آن به شعبه سوم بازپرسی و همچنین صدور دستور قضایی برای شناسایی علت حادثه خبر داد و تصریح کرد: علت حادثه در دست بررسی است و دستورات قضایی لازم صادر شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه احتمال خطای انسانی در بروز این حادثه متصور است، تصریح کرد: باید بررسی شود که چرا به قطار سمنان-مشهد، اجازه حرکت داده شده است. وی ادامه داد:  قطار تبریز-مشهد بالغ بر 400 مسافر داشته است که بیش از 60 درصد آن‌ها انتقال داده شده‌اند و مجروحین قطار سمنان-مشهد اکثرا سرپایی مداوا شده‌اند و وضعیت 100 نفر از مسافرین دو قطار تاکنون نامشخص است. قاضی آسیابی با بیان اینکه شناسایی اجساد به دلیل سوختگی صددرصد بسیار دشوار است، گفت: متاسفانه امدادگران به دلیل عمق فاجعه و آتش سوزی زیاد هنوز نتوانسته‌اند وارد یک سالن شوند و احتمال می‌روند با بررسی وضعیت این سالن امار کشته‌ها بیشتر شود. وی از هماهنگی با پزشکی قانونی برای انجام آزمایش DNA خبر داد و گفت: برای شناسایی هویت برخی اجساد آزمایشات DNA لازم است که در این زمینه هماهنگی لازم با سازمان پزشکی قانونی صورت گرفته تا در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام شود. دادستان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: عوامل امداد، پلیس، تشخیص هویت، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و بازپرس شعبه سوم دادسرای مرکز استان سمنان در صحنه حاضر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار