استاندار یزد اصلاح شیوه های آبیاری و استفاده از روش هایی که مصرف آب کشاورزی در استان را به حداقل برساند ضروری خواند و گفت : خوشبختانه کشت گلخانه ای در استان جایگزین کشت غرقابی و محصولات پرآبخواه شده است.
کد خبر: ۳۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 04 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میر محمدی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: برای مدیریت و حفاظت از منابع آب استان نیاز به ارائه آمارهای درست و منطبق با واقعیت های موجود بر پایه مطالعات دقیق و کار کارشناسی داریم.
وی با بیان اینکه نباید تفاوت آماری را در ارائه گزارش ها شاهد باشیم اظهار داشت: از انجا که بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در نشست های گوناگون برای استان در حوزه های مختلف تصمیم گرفته می شود باید این آمار درست و بر پایه مطالعات دقیق و گزارشهای مستند و مستدل ارائه شود.
استاندار یزد گفت: ارائه آمار نادرست برای مردم و زندگی آنها مشکلاتی را ایجاد می کند و اگر اطلاعات ارائه شده به جامعه، منطبق بر واقعیت ها نباشد موجب بی اعتمادی در مردم می شود.
میرمحمدی با اشاره به اقدام های انجام شده برای مدیریت مصرف آب کشاورزی استان افزود: با توقف توسعه سطح زیرکشت در استان الگوی کشت را ملاک قرار داده و با بکارگیری شیوه های فنی و مهندسی کشاورزی با کاهش مصرف آب به سمت افزایش تولید محصولات کشاورزی گام برداشته ایم.
استاندار یزد با بیان اینکه با مدیریت صحیح و اجرای برنامه های عملیاتی مناسب می توانیم مانع هدررفت منابع آبی استان شویم تصریح کرد: رویکرد برنامه ها در استان باید به سمت مدیریت مصرف آب کشاورزی و استقرار صنابع کم آبخواه باشد.
رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان یزد گفت: گاهی لازم است برای منافع و رفاه و آسایش مردم برخی چاههای کشاورزی استان به موارد غیرکشاورزی و صنعتی تغییر کاربری داده شوند که این تغییرکاربری نیز باید با کار کارشناسی و مطالعه دقیق باشد و اطلاعات کامل این تغییر کاربری به طور شفاف در اختیار مردم قرار داده شود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مسائل خشکسالی و کم آبی استان باید از طریق صداوسیمای مرکز یزد و رسانه ها به نحو شایسته اطلاع رسانی شود افزود: در این مساله با ضعف هایی روبرو بوده ایم و این هنر روابط عمومی هاست که به کمک رسانه ها شرایط آبی استان را برای مسئولان کشوری و مردم به خوبی و منطبق بر واقعیت های موجود تبیین و تشریح کنند.
نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تعدادی از فرمانداران و معاونان فرماندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار