کد خبر: ۳۴۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 27 December 2016

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سرانه کمک ماهیانه به ایتام در سیستان و بلوچستان کمتر از سایر استان‌ها است به طوری که میانگین کمک حامیان به ایتام در این استان در طول سال حدود 200 هزار ریال است در حالی که در بعضی استان‌ها یک یتیم حداقل 4 میلیون ریال دریافتی داشته و نیاز به مستمری دولت و کمیته امداد ندارد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، رضا شهرکی افزود: در حال حاضر 40 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که از این تعداد 28 هزار یتیم کمتر از 18 سال هستند.

وی اظهار داشت: بیش از 21 هزار حامی که 90 درصد آنها خارج از استان هستند، ایتام سیستان و بلوچستان را حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان بیشترین یتیم در سطح کشور را تحت پوشش دارد که براساس تحقیقات انجام شده 80 درصد ایتام تحت حمایت به دلیل فوت سرپرست، حوادث و تصادفات جاده‌ای یتیم شده‌اند.

شهرکی گفت: سیاست‌ها و اهداف عمده کمیته امداد مبتنی بر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است و هزینه‌های این توانمدسازی با اجرای طرح‌های حمایتی از محل کمک‌های مردمی، اعتبارات دولتی، زکات پرداختی کشاورزان، صندوق صدقات و نزورات و برگزاری جشن‌های مختلف تامین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر 103 هزار خانوار با جمعیت 260 هزار نفر از خدمات فرهنگی، معیشتی، درمان، سلامت و اشتغال کمیته امداد استان بهره‌مند هستند که هر کدام از این خدمات برای پویایی یک خانواده آسیب دیده نیاز است و این خدمات تا مرحله توانمندی فرد نیازمند ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کارگروه‌های اجتماعی در فرمانداری‌ها با همکاری استانداری استان انجام شده و در این کارگروه‌ها چالش‌ها و راهکارها در زمینه موضوعات فقر بررسی می‌شود و بهترین راهکارها و اولویت‌دارترین آسیب‌ها به مراکز تصمیم‌گیر استان پیشنهاد داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار