کد خبر: ۳۵۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 09 January 2017
تعدادی از مقامات کشورهای جهان درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ایرانیان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مقامات کشورهای جهان را نیز در غم فرو برد و تعدادی از آن ها پیام های تسلیتی به ایرانیان صادر کردند.

 

بنابراین گزارش، طبق ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را تسلیت گفت. شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، با صدور بیانیه‌ای درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را تسلیت گفت.

 

در پیام سید حسن نصرالله آمده است: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای ما در مقاومت در 34 سال گذشته حامی، مدافع و پشتیبان بزرگی بود.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه پیام خود نوشت: او برای ما پدری مهربان و خونگرم و مدافعی سرسخت در همه شرایط دشوار بود. او به آرمان فلسطین و مقاومت در برابر صهیونیسم باور داشت. تا ابد موضع‌گیری‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حمایت از خود را در همه میدان‌ها و مراحل فراموش نخواهیم کرد.

 

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در امارات عربی متحده، با ارسال تلگراف تسلیت به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 


وزارت خارجه بحرین نیز در توییتی درگذشت رئیس جمهور اسبق ایران را تسلیت گفت.

 

نخست وزیر هند در توییتی اعلام کرد از طرف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر از هموطنانم عمیق‌ ترین تسلیت‌ها را برای درگذشت آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی به ملت ایران ابراز می‌کنم.

 

امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت در پیام هایی جداگانه درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را به «حسن روحانی» تسلیت گفتند.

 

این در حالی است که طبق ترجمه ایسنا، فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در پیامی به حسن روحانی ، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته است. فواد معصوم همچنین در این پیام از مواضع آیت الله هاشمی در حمایت از دولت و ملت عراق تقدیر کرده است.

 

گری لوییس نماینده سازمان ملل متحد در ایران نیز در پیامی توئیتری نوشت: خانواده سازمان ملل در ایران، درگذشت رئیس جمهوری اسبق، آیت الله رفسنجانی را تسلیت می‌گوید.

 

 

حمد بن عیسی آل خلیفه امیر بحرین در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

 

نوری المالکی دبیر کل حزب دعوت اسلامی و نخست وزیر پیشین عراق با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله علی اکبر هاشمی فسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام را به آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

 

عبدلله عبدلله ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی از او به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در ایران یاد کرد.

 

عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه نیز  در پیامی توئیتری درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار