وقتی مجمع تشخیص مصلحت تشکیل شد، رهبر فرزانه انقلاب مصلحت اندیشی تواناتر از هاشمی را برای این جایگاه پیدا نکرد. هاشمی مردی بود که می دانست در شرایط حساس چه چیزی به مصلحت نظام و انقلاب است. حتی اگر لازم بود به صورت کامل از جایگاه خود هزینه می کرد، ولی اجازه نمی داد نظام و انقلاب به خطر بیافتد.
کد خبر: ۳۵۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 09 January 2017

تابناک ایلام ::غروب غم انگیز یکشنبه 19 دی ماه 95 آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمع یاران خاکی جدا شده و به همراهان افلاکی خود پیوست. فقدان این سیاستمدار عالی قدر که پدر مصلحت ایران بود برای جامعه ما بسیار دردناک و غیر قابل باور است.
 
اکبر هاشمی رفسنجانی از 59 سال پیش و در رکاب امام خمینی و از تشکیل دهندگان اصلی حلقه ی اولیه انقلاب بود. کمتر کسی در کشور هست که با زندگینامه سراسر عبرت و درس مبارزه هاشمی آشنایی نداشته باشد.
 
آیت الله هاشمی نزدیک ترین فرد به رهبر انقلاب و به نوعی تثبیت کننده ولایت ایشان بعد از رحلت امام خمینی (ره) بود. کسی که نقل قول امام ،مبنی بر لیاقت آیت الله سید علی خامنه ای برای رهبری را با شجاعت و صراحت بیان کرد. هاشمی چه در زمان مبارزه با طاغوت و چه در زمان جنگ تحمیلی و چه پس از جنگ در دوران بازسازی و تنش های سیاسی سالهای دور و نزدیک ،همواره نقش محوری و بزرگ منشانه داشت.
 
علی اکبر هاشمی رفسنجانی قبل از تشکیل مجمع تشخیص مصلحت هم مرد مصلحت بود.
در همه کوران های سیاسی پیش آمده بعد از انقلاب مصلحت نظام و انقلاب و ملت را به درستی تشخیص داده و به نوعی یک وزنه توازن میان جریان های فکری مختلف بود.
 
با نگاهی به تاریخ  انقلاب پس از سال 57 خواهیم دید که در هر برهه ای هاشمی به یک نحو میدان دار بوده و نقش آفرینی کرده است.در زمان جنگ فرمانده دفاع مقدس بود. از یاران نزدیک امام خمینی و بهشتی و مطهری و ... بود و خوب می دانست افکار و ایده های آنها را چگونه پیاده کرده و ادامه دهنده راهشان باشد.
 
در همه دوره های انتخابات ریاست جمهوری هاشمی نقشی فعال و تاثیر گذار داشت. حتی در سال 84 هم هاشمی پررنگ ترین حضور را داشت. سیاستمدار رفسنجانی استوانه ای قوی برای انقلاب و نظام بود. استوانه ای که بارها مورد تهدید و سوء قصد ضد انقلاب قرار گرفت.
 
وقتی مجمع تشخیص مصلحت تشکیل شد، رهبر فرزانه انقلاب مصلحت اندیشی تواناتر از هاشمی را برای این جایگاه پیدا نکرد. هاشمی مردی بود که می دانست در شرایط حساس چه چیزی به مصلحت نظام و انقلاب است. حتی اگر لازم بود به صورت کامل از جایگاه خود هزینه می کرد، ولی اجازه نمی داد نظام و انقلاب به خطر بیافتد.
 
عده ای اصلاح طلبان را بدون هاشمی و حمایت های معنوی که از آنها داشت را بسیار شکننده می دانند. هاشمی یار نزدیک رهبر بود، در دل بزرگان سپاه جای داشت، با اصلاح طلبان داخل نظام ،ارتباط حسنه داشت، برای موتلفه قابل احترام بود، اصولگرایان ریشه دار هاشمی را قبول داشتند و قدردان زحماتش بودند و اصلاح طلبان ،بقاء عمر سیاسی خود را مدیون هزینه های معنوی هاشمی می دانند.
 
هاشمی همیشه در میانه میدان بود.هاشمی خم می شد ولی هیچگاه نمی شکست. مرد مصلحت و توازن بهترین تعبیر برای جایگاه هاشمی رفسنجانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.
 
امروز دوشنبه 20 دی ماه دیگر هاشمی در بین ما نیست. این فقدان اسفناک بدون شک برای همه ملت ایران هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت. تربیت شخصی با خصوصیات هاشمی که بتواند نقش ایشان را ایفا کند تقریبا محال است. ولی امیدواریم که این محال به واقعیت تبدیل شده و انقلاب اسلامی ملت ایران یک میاندار و مصلحت اندیش و متوازن کننده مانند علی اکبر هاشمی رفسنجانی را دوباره به خود ببیند. چراکه وجود فردی مانند هاشمی برای این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی لازم و حیاتی است.
 
خداوند روح مرد مصلحت را قرین رحمت و مغفرت خویش قرار دهد./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی سرابله ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
هاشمی ستون خیمه ایران وانقلاب دردوران معاصربود ٬اسوه صبرواخلاق دربی مهریها ونمونه یک مسلمان وطن پرست وبه راستی مردان بزرگ ایستاده می میرند .باوجودگذشت بیش ازیک شبانه روز ازرحلت ایشان باورنبودن این بزرگ مرد برایمان سخت است .روحش قرین رحمت خداوندوخوش به سعادت انسانی چون اوبااین پرونده درخشان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار