استاندار در سفر به شهرستان نهبندان عنوان کرد:
استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر شبکه مورد نیاز برای گاز رسانی به نهبندان تا کنون ۱۰۰ کیلومتر اجرایی شده است.
کد خبر: ۳۶۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 15 January 2017
استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان نهبندان، از پروژه اجرای شبکه توزیع گاز در داخل شهر نهبندان و روستای خوانشرف بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سیدعلی اکبر پرویزی در این بازدید، گازرسانی به نهبندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در چند ماه اخیر، این پروژه به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و امروز شاهد اجرای شبکه توزیع گاز در داخل شهر نهبندان و روستای خوانشرف هستیم.
وی با بیان اینکه امید است خط انتقال گاز به نهبندان نیز هرچه سریع تر اجرایی شود، گفت: بعد از شهر نهبندان، گازرسانی به شهر شوسف نیز در دستور کار قرارخواهد گرفت.
وی گازرسانی به روستاهای موجود در مسیر خط لوله گاز را از دیگر برنامه های شرکت گاز در استان دانست و ادامه داد: قطعاً با گازرسانی به شهرستان نهبندان که اقدامی مهم و ارزشمند است،بخش زیادی از زیرساخت های موردنیاز برای توسعه نهبندان فراهم خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی، با مطلوب ارزیابی کردن پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: قطعاً گازرسانی به نهبندان در توسعه صنایع و معادن این شهرستان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.
این گزارش حاکیست؛ شبکه توزیع گاز در داخل شهر نهبندان و روستای خوانشرف به طوال ۱۲۰ کیلومتر با سه ایستگاه تقلیل فشار و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن به انجام رسیده است.  
 
توسعه کیفی ، زیرساخت توسعه کمی است 
 استاندارخراسان جنوبی که ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان و درجمع مسئولین این شهرستان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: قبل از توسعه کمی مناطق باید ابتدا افکار و اندیشه ها را به عنوان توسعه کیفی مورد توجه قرار داد ، در غیر این صورت نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.
 سید علی اکبر پرویزی ، ضمن تسلیت فرا رسیدن هفتمین روز درگذشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر ایشان نشان از قدرشناسی مردم عزیز ایران نسبت به خادمین خود در حوزه های مختلف دارد.
وی آیت ا... هاشمی رفسنجانی را جزو سرمایه های عظیم انسانی نظام برشمرد وخاطر نشان ساخت: مراسم تشییع جنازه ایشان یکی از باشکوهترین وداع هایی بود که مردم به انجام رساندند.
مقام عالی دولت در استان، به عقب ماندگی های تاریخی در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: بخشی از این عقب ماندگی ها کمی و بخش اعظمی از آنها کیفی است بدین معنا که ابتدا باید نگاه های تنگ نظرانه و مسئله دار در بخش های مختلف حذف و یا اصلاح شوند تا بتوان به توسعه دست یافت.
وی توسعه فکر و اندیشه را مصداق بازر توسعه کیفی برشمرد وخاطر نشان ساخت: متاسفانه هنوز هستند انسان های کوچکی که با تفکرات محدود خود مانع توسعه بوده و در هر جایگاهی که مشغول خدمت باشند نه تنها به توسعه کمک نمی کنند بلکه مانع توسعه می شوند.
وی با بیان اینکه باید با اصلاح تفکرات به کارها و اقدامات بزرگ در بحث توسعه فکر کرد افزود: همانگونه که در دولت سازندگی آیت ا... رفسنجانی در عین وجود برخی تنگناها خدمات و اقدامات گسترده ای به انجام رسید باید این امر به عنوان یک الگو مورد توجه مسئولین قرار گرفته و باوجود سختی و محدودیت های فراوان باید برای رسیدن به توسعه گام برداشت.
استاندار خراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان نهبندان اشاره کرد و ادامه داد: در خصوص تقویت خطوط انتقال برق شهرک صنعتی نهبندان مکاتبات لازم با وزارت نیرو به انجام رسیده است.
پرویزی، با بیان اینکه تصویب لایحه دولت در خصوص اختصاص ۸۰ درصد از درآمدهای دولتی در بخش معادن به استان ها کار بسیار با ارزشی بود افزود: از این میزان ۶۵ درصد در راستای توسعه زیرساخت های معادن و ۱۵درصد نیز در خصوص توسعه زیرساخت های توسعه روستاهایی که در کنار معادن قرار دارند توسط استانداری هزینه خواهد شد که می تواند بسیار گره گشا و کمک کننده باشد.
وی با بیان اینکه در خصوص روکش راه های اصلی وفرعی استان در سه سال اخیر اقدامات بی نظیری به انجام رسیده است افزود: در خصوص دوبانده کردن محور ارتباطی بیرجند – قاین نیز در این مدت به میزان ۱۱ سال قبل از دولت یازدهم اقدام صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اختصاص ردیف اعتباری ویژه توسعه نهبندان از محل سفر مقام معظم رهبری اقدام بسیار مناسبی بود که صورت گرفت افزود: در سال های اخیر این مهم مورد کم توجهی از سوی مسئولین استانی قرار گرفته بود که با پیگیری هایی که در این زمینه صورت گرفت و بازدید میدانی که به انجام رسید مقرر گردید ردیف اعتباری ویژه توسعه این منطقه از سوی دفتر مقام معظم رهبری برقرار گردد.
وی ضمن تاکید بر راه اندازی سالن ورزشی بانوان نهبندان افزود: توسعه بیمارستان نهبندان بعد از اتمام پروژه های نیمه تمامی که در بخش بهداشت و درمان دراستان وجود دارد در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است، افزود: تاکنون چندین میلیارد تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان های استان شده و جذب این اعتبارات میلیاردی به صورت روزانه ادامه دارد؛ این در حالیست که در حوزه راه آهن نیز پیگیری ها و اقدامات بسیار مناسبی به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه آبرسانی روستایی از جمله اولویت های کاری دولت در استان است افزود: باتوجه به کمبود اعتباراتی که در این زمینه وجود داشت بخشی از اقدامات در این زمینه را به دهیاری ها واگذار کرده و مقرر شد از ظرفیت دهیاری ها نیز استفاده شود.
وی تعامل و همکاری را رمز رسیدن به موفقیت دانست و تصریح کرد: نمی توان حل و فصل تمامی مشکلات را به تخصیص اعتبارات منوط کرد چرا که می توان با تقویت همکاری ها و هم پوشانی و نیز توسعه همکاری های بین بخشی بخش اعظمی از مشکلات را مرتفع ساخت.
وی ادامه داد: با پیگیری هایی که صورت گرفت موفق شدیم علاوه بر اعتبارات استانی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شود که می تواند کمک مستمر بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت های استان در بخش های مختلف باشد.
وی خاطر نشان ساخت: در چند ماه اخیر با پیگیری های مستمری که صورت گرفت توانستیم چندین برابر اعتبارات عمرانی مصوب از اعتبارات ملی و متمرکز در مرکز برای استان اعتبار جذب نماییم که نشان از اثربخشی تلاش ها و پیگیری ها در بخش های مختلف دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار