کد خبر: ۳۶۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون فرماندار اشکذر گفت : عملیاتی شدن مصوبات 10 نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در این شهرستان راهگشا بوده است .
علیرضا ابوالحسنی  افزود: ساماندهی موضوع دام های مستقر در نزدیکی واحدهای مسکونی ، تصمیم گیری پیرامون فاضلابهای صنعتی ،نظارت کامل بر مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی درون شهری و بین راهی ،نظارت جدی بر نانوایی و ممانعت از استفاده جوش شیرین ، برنامه ریزی در جهت استمرار بخشیدن به ورزش های همگانی ، کنترل مجتمع های آبرسانی و نظارت بر دامداریها و فراهم نمودن سازو کارهای مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام از جمله اقداماتی است که طی یکسال اخیر در این راستا دنبال گردیده است .
معاون فرماندار اشکذر اظهار داشت: موضوع دام های مستقر در نزدیکی واحدهای مسکونی که اعتراض مردمی را در پی داشته یکی از موضوع های مطرح شده در شورای سلامت شهرستان است که با تبادل نظر بین اعضای شورا تصمیم برآن شد تا با حضور دستگاههای مربوطه گشت مشترکی جهت برخورد و ساماندهی صورت گیرد.
وی موضوع فاضلاب های صنعتی را موضوع مهم شورای سلامت این شهرستان عنوان کرد و خاطر نشان نمود: طبق مصوبه شورا گشت های مشترکی با حضور اعضای شورا شکل گرفت که طی آن با متخلف ها برخورد و اقدامی تحت عنوان ایجاد گود هایی برای دفع این فاضلاب ها در دستور کار قرار گرفته است و همچنین جهت نظارت بهتر ورودی های شهرک صنعتی شهرستان مسدود و تنها دو ورودی آن باز است .
علیرضا ابوالحسنی تصریح نمود: بحث نظارت کامل و جامع بر مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی به ویژه در مسیر جاده سنتو مصوبه دیگر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر است که در این راستا بازدید های لازم به صورت گروهی شکل گرفته و با متخلف ها طبق قانون برخورد شده است.
وی افزود: بحث نظارت برنانوایی های سطح شهرستان که از لحاظ مصرف جوش شیرین و نمک زیاد اعتراض مردمی همراه داشته در شورای مطرح، و از واحدهای مربوطه بازدید و برخورد لازم صورت گرفته است .
معاون فرماندار یاد آور شد: موضوع مناسبتهای خاص از قبیل روز دیابت و سالمندان یکی دیگر از موضوع هایی است که در شورای سلامت شهرستان مورد تصمیم گیری قرار می گیرد که منتج به برگزاری دو همگانی ، پیاده روی خانوادگی و ورزش صبحگاهی در شهرستان شده است .
وی موضوع قابل توجه دیگر شورای سلامت شهرستان را مجتمع های آبرسانی مطرح کرد و اظهار داشت: کنترل و نظارت لازم برروی مجتمع های آبرسانی شهرستان در راستا تامین آب شرب سالم و بهداشتی صورت گرفته و در این خصوص حصار کشی مجتمع های آبرسانی توسط اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان انجام شده است .
ابوالحسنی تصریح کرد: بیماری های مشترک دام و انسان موضوع مهم دیگری است که در این شورا مورد بحث قرار گرفته و در این راستا نشستی با بخشداری ها و دهیاری ها شهرستان شکل گرفته که طی این نشست اهداف و سیاستهای این مهم تعریف شده است و گام های موثری دیگری از جمله نظارت بر دامداری ها و مراکز توزیع شیر شهرستان و همچنین نظارت بر مراکز توزیع گوشت توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان برداشته شده است .
وی افزود: سیاست های کلی رشد و شاخص های باروری به منظور افزایش نرخ باروری را موضوع دیگر مطرح شده در این شورا است که در این راستا گام های موثری با همکاری واحد های مربوطه برداشته شده است .
معاون فرماندار اظهار داشت: برگزاری نشست های آموزشی به منظور ارتقاء سلامت موضوع دیگری هست که شورای سلامت شهرستان به آن توجه داشته و تا کنون چندین نشست در این راستا برگزار نموده است .
وی موضوع جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهرستان را از جمله موارد مطرح شده در شورای شهرستان عنوان کرد و افزود: با همکاری شهرداری های شهرستان گام های موثری در راستای زنده گیری و کنترل بر روی آنها صورت گرفته است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار