مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زیر کشت نخود پاییزه رفتن 7700 هکتار از اراضی استان تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 21 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی با بیان اینکه کشت نخود پاییزه از  15 آذر ماه در استان آغاز شده ادامه داد: کشاورزانی که هنوز کشت نخود را انجام نداده‌ان د تا 15 بهمن ماه نیز می‌توانند کشت پاییزه نخود را در مزارع خود انجام دهند.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 7700 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفته، ابراز امیدواری کرد: این سطح بیشتر شود.

قاسمی ادامه داد: هدف گذاری امسال برای کشت نخود پاییزه هفت هزار هکتار بوده و هم اکنون نیز از برنامه جلو هستیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: امسال برای کشت پاییزه نخود 104 تن بذر نخود اصلاح شده و گواهی شده در اختیار زارعان قرار گرفته است.

قاسمی سپس با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در راستای افزایش عملکرد نخود پاییزه در استان، ادامه داد: با اقداماتی نظیر توزیع بذور اصلاح شده و گواهی شده، توزیع کود، ارائه توصیه‌های ترویجی و... پیش‌بینی می‌شود با وجود کاهش میزان بارندگی‌های پاییزه، شاهد عملکرد حدود 1200 کیلوگرمی نخود پاییزه در استان باشیم.

وی با بیان اینکه برداشت نخود پاییزه در مزارع استان کرمانشاه خردادماه سال آینده انجام می‌شود، پیش‌بینی کرد: امسال 9200 تن نخود پاییزه از مزارع استان برداشت شود.

قاسمی متوسط عملکرد نخود پاییزه در سال گذشته را یک تن در هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار تن نخود پاییزه در استان تولید شد.

به گفته قاسمی سطح زیر کشت نخود پاییزه در استان کرمانشاه در سال گذشته پنج هزار هکتار بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سال گذشته در مجموع 150 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت نخود بهاره و پاییزه رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار