فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود با بیان اینکه۲۳۰میلیارد از ۹۵۰میلیارد تومان اعتبارات سفر هیئت دولت به استان سمنان تخصیص یافته است، گفت: از این بین۶۴ میلیارد تومان معادل ۲۸ درصد مختص به شاهرود است.
کد خبر: ۳۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 30 January 2017

سید محمدرضا هاشمی ، ضمن بیان اینکه ۱۵ درصد از مجموع پروژه‌های مصوب در سفر اردیبهشت‌ماه هیئت دولت به استان سمنان، مختص به شاهرود است، ابراز داشت: در این سفر و در سطح استان، ۷۱ پروژه بااعتباری بالغ‌بر۹۵۰میلیارد تومان مصوب شد که سهم شاهرود از این پروژه‌ها، ۱۵ درصد یا ۱۲ پروژه است.

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود

وی افزود: در ابتدای برگزاری نشست‌های سفر هیئت دولت ۱۰پروژه به شاهرود اختصاص‌یافته بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این میزان به ۱۲پروژه رسید اما درباره تخصیص اعتبارات باید گفت این ۹۵۰ میلیارد تومان تنها اعتبارات ملی و اسناد خزانه است و این امر شامل تسهیلات نمی‌شود لذا با احتساب تسهیلات باید گفت رقم اختصاص‌یافته به استان چیزی بیش از میزان کنونی خواهد بود که به‌نوبه خود رقم تخصیص نسبتاً خوبی است.

سه‌راهی مجن اصلاح می‌شود

معاون استاندار سمنان، درباره پروژه‌های سفر ریاست جمهوری برای شاهرود، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب در بحث سفر هیئت دولت در شاهرود، تجهیز و تکمیل باند سوم آزادراه شاهرود-آزاد شهر است که این طرح با پیگیری‌های صورت گرفته به همراه یک مصوبه دیگر شامل ساخت زیرگذر و روگذر تقاطع سه‌راهی مجن، شاهرود-شاهکوه بالغ‌بر ۱۰میلیارد تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

هاشمی بیان داشت: از مجموع پنج میلیارد تومان اعتبار ویژه این طرح، دو میلیارد و ۳۱۰میلیون تومان نیز برای بهسازی و تکمیل محور بیارجمند-طرود هزینه می‌شود که این امر در زمره مطالبات مردم بخش مرکزی در راستای کاهش فاصله مراکز دسترسی به مشهد مقدس و بالعکس است.

وی افزود: بزرگ‌ترین پروژه مصوبات هیئت دولت در شرق استان سمنان، بحث سد کالپوش است که تاکنون برای تحقق این طرح، ۱۰میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده البته درنهایت این طرح مبالغ زیادی را در بر خواهد گرفت اما برای مقدمات آن فعلاً این میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده و امیدواریم این طرح که امروز در مرحله عقد قرارداد است، به‌زودی انجام شود.

۱۰میلیارد تومان به سد مجن تخصیص می‌یابد

فرماندار شاهرود همچنین گفت: بحث تکمیل بند خاکی مجن، آبیاری و زهکشی از دیگر پروژه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور است که به‌واقع کار ارزشمندی محسوب می‌شود، ما از محل تملک دارایی‌های شهرستان برای این سد دو میلیارد تومان تخصیص داده شد و از محل سفر هیئت دولت نیز هشت میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

هاشمی درباره اجرای فاضلاب شهری شاهرود نیز، توضیح داد: برای اجرای این طرح نیز سه میلیارد تومان تخصیص داده‌شده و این طرح امروز در مرحله واگذاری به مجری بخش خصوصی است که امیدواریم این طرح نیز به‌زودی در شاهرود اجرایی شود.

وی درباره دیگر پروژه سفر استانی هیئت دولت به شاهرود، تأکید داشت: دیگر پروژه این سفر، تکمیل دانشکده مکانیک و مواد کشاورزی است که این نیز در حیطه دانشگاه کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و ۸۱۸میلیون تومان می‌تواند تحول خوبی را درزمینهٔ کمک به بهره‌برداران بخش کشاورزی و زراعت شاهرود، به‌عنوان قطب کشاورزی استان سمنان داشته باشد.

بیمارستان امام حسین(ع) بااعتبار ۱۴میلیاردی تجهیز می‌شود

فرماندار شاهرود درباره دیگر پروژه مختص به اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان در شاهرود، توضیح داد: دیگر پروژه ما در این حوزه، خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است که بیش از شش میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌شده همچنین بحث توسعه بیمارستان نیز از این محل بااعتبار ۱۴میلیارد تومان در دستور کار است که خوشبختانه هفت میلیارد تومان از این میزان، تاکنون تخصیص‌یافته است.

هاشمی درباره پروژه وزشگاه باستانی شاهرود نیز، توضیح داد: تکمیل زورخانه این شهرستان از دیگر طرح‌های سفر هیئت دولت به استان سمنان بود که برای تکمیل آن ۲۵۰میلیون تومان اعتبار نیاز بود که خوشبختانه این اعتبارات تخصیص‌یافته است که این واحد ورزشی ان شاالله تا دهه فجر و یا پس‌ازآن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره دیگر پروژه حوزه ورزش و جوانان از سفر ریاست جمهوری نیزتوضیح داد: آخرین پروژه شاهرود برای این سفر، مقوله استخر بیارجمند بود که برای تکمیل آن با نگاه ویژه به منطقه محروم، یک میلیارد تومان تخصیص داده‌شده که امیدواریم به‌زودی افتتاح خواهد شد، همچنین واپسین پروژه باقی‌مانده در شاهرود مجموعه فرهنگی، ورزشی ایثارگران این شهرستان است که از محل سفر ریاست جمهوری دو میلیارد تومان پیش‌بینی تأمین اعتبار شد که خوشبختانه این امر نیز در حال پیگیری است.

۲۲۶میلیارد تومان اعتبارات شناور کشاورزی استان سمنان است

معاون استاندار سمنان در پاسخ به سؤالی با موضوع اعتبارات بخش کشاورزی نیزتوضیح داد: ۲۲۶میلیارد تومان اعتبارات شناور در حوزه بخش کشاورزی شهرستان شامل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ... است که خوشبختانه تاکنون برای آبیاری تحت‌فشار از مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار مصوب استانی، یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان، معادل ۳۷درصد به شاهرود تخصیص‌یافته است.

هاشمی درباره جزئیات اعتبارات ۲۲۶میلیارد تومانی شناور کشاورزی نیز، توضیح داد: جزئیات این اعتبارات در استان سمنان شامل کمک‌های فنی و اعتباری آبیاری تحت‌فشار جهاد کشاورزی ۱۵۲ میلیارد تومان، اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی حوزه مرکزی دو میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان، اجرای عملیات آب‌وخاک در عرصه تشکل‌های کشاورزی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای دو میلیارد تومان و مقابله با بیابان‌زایی دو میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان، عملیات آبخیزداری در حاشیه کویر مرکزی هم یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان است که مدیران شهرستانی می‌بایست تلاش کنند تا سهم شاهرود را از این میزان اعتبارات تخصیص‌یافته دریافت کنند.

وی افزود: سفر هیئت دولت به استان سمنان، بارقه نشاط و امید را در بین اقشار مختلف مردم روشن ساخته و این اعتبارات تمام و کمال در سال‌های ۹۵ و ۹۶ تخصیص خواهد یافت چراکه این امر کار ارزشمندی است.

۳میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه سیمان شاهرود پرداخت شد

فرماندار شاهرود بابیان اینکه سه میلیارد تومان به کارخانه سیمان این شهرپرداخت‌شده است، گفت: این میزان وام نخست این مجتمع تولیدی است که باید تسهیلات ارزی این کارخانه را نیز پیگیر شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سؤالی با موضوع پروژه‌های دهه فجر شهرستان شاهرود، ابراز داشت: از مجموع ۱۰۸ پروژه دهه فجر ۱۲ طرح مربوط به بخش کشاورزی محسوب می‌شود که برای ساخت و بهره‌برداری از آن‌ها ۹میلیارد و ۳۳۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی افزود: عمده این پروژه‌ها با توجه به اینکه شاهرود قطب کشاورزی استان است، پیرامون مقوله کشاورزی و جهاد است که بر طبق آن تنها ۳۵پروژه در بخش بسطام بااعتبار ۱۳میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

کنستانتره شاهرود تعطیل نشده است

معاون استاندار سمنان همچنین در پاسخ به سؤالی با موضوع توحید شاهرود، گفت: برخی درباره این طرح دچار اشتباه شده‌اند، تعطیلی این کارخانه به دلیل فصلی بودن ماهیت کار آن است چراکه این طرح نیز مانند کارخانه قند تنها در زمان وجود محصول اولیه که همان میوه تولیدی است، مشغول به کار است لذا نباید تعطیلی فصلی آن را به تعطیلی دائم ارتباط داد.

هاشمی درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های این کارخانه همتوضیح داد: این کارخانه هم‌اکنون ۵۰۰تن کیوی را برای استحصال کنستانتره در اختیار دارد و قطعاً با آغاز فصل میوه به روال سابق خود بازخواهد گشت لذا باید گفت چیزی به‌عنوان تعطیلی این کارخانه پس از چند ماه کار، معنی ندارد.

وی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال جاری این کارخانه کنستانتره برای شاهرود رقم زد تثبیت قیمت خرید انگور و همچنین حذف واسطه‌ها است که دراین‌باره باید گفت تا سال‌های گذشته قیمت انگوری که از کشاورزان خریداری می‌شد تنها ۳۲۰تومان بود اما در سال جاری انگورکاران شاهرودی، محصول خود را به ازای هر کیلوگرم یک هزار و ۶۰۰تومان فروختند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار