با حضور وزیر نیرو انجام شد
ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز به ظرفیت کل 467 مگاوات صبح امروز با حضور وزیر نیرو در تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۳۷۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 09 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صبح امروز در تبریز، کلنگ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز را که در ساخت آن از تکنولوژی کلاس  f استفاده خواهد شد، بر زمین زد.

مدیرعامل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز اظهار داشت این نیروگاه در زمینی به مساحت 50 هکتار در کیلومتر. 10 شهرستان ایلخچی راه‌اندازی شده است.

وی افزود ظرفیت نیروگاه 500 مگاوات است و با احداث آن کمبود برق استان و تبریز و صنایع اطراف برطرف می‌شود و باعث رشد و توسعه اقتصادی صنعتی و کشاورزی منطقه می‌گردد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: یکی از مزیت‌های نیروگاه بالا بودن راندمان آن است که مصرف سوخت گاز یا مایع با ظرفیت ثابت برق پایین بوده و راندمان آن حدود 60 درصد است در حالی که حداکثر راندمان نیروگاه‌های قبلی فقط 40 درصد است.

وی ادامه داد: یکی از مشخصات اصلی نیروگاه این است که تمام استانداردهای محیط زیست ایران و اروپا را دارد و نزدیکی به خط لوله گاز و جاده دسترسی در انتخاب زمین لحاظ شده و فاصله استاندارد با روستاهای کوچک نیز رعایت شده است.

وی افزود مصرف اب برای تولید برق نیروگاه حدود 7 لیتر در ثانیه است و برای تامین سوخت نیروگاه یک ابستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار متر مکعب احداث خواهیم کرد.

گزارش فارس حاکی است، نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز دارای یک واحد گازی و یک بخار به ظرفیت کل 467 مگاوات در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه بین شرکت برق حرارتی و مپنا جهت احداث 5000 مگاوات احداث می‌شود و پیش بینی شده تا سال 1397 واحد گاز نیروگاه به بهره‌برداری برسد.

ظرفیت واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز 307 مگاوات و ظرفیت بخش بخار 160 مگاوات خواهد بود.

ظرفیت تولید برق در استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر یک هزار و 707 مگاوات است که توسط نیروگاه‌های سهند، صوفیان، سیکل ترکیبی تبریز، تراکتورسازی و پتروشیمی تبریز تولید می‌شود و با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، ظرفیت تولی برق در این استان به 2 هزار و 174 خواهد رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز در کیلومتر 8 جاده شهر ایلخچی در زمینی به مساحت حدود 52 هکتار احداث می‌شود. برای احداث این نیروگاه بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :