رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت قم مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی استان گفت: بانک‌ها یکی از مشکلاتی است که پیش روی تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی است.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 25 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: بانک‌ها یکی از مشکلاتی است که پیش روی تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات پرداختی نسبت به سوددهی واحدهای تولیدی افزود: نیاز مالی و نقدینگی شدید در واحدهای تولیدی به دلایل بالا و متغیر بودن قیمت مواد اولیه و تأمین مالی مناسب از سوی بانک‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به تخلف برخی بانک‌ها در مسدود کردن بخشی از تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ادامه داد: برای حل مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان لازم است همه سازمان‌های استان نسبت به شناسایی قوانین مزاحم تولید با رویکرد حمایتی وارد عرصه شوند.

ذاکری خاطرنشان کرد: حرکت دانشگاه‌ها در بعد تحقیقاتی باید هدفمند و با تمرکز بر واقعیات و مشکلات اقتصاد کشور باشد، همچنین تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی در عرصه تولیدی و بازاریابی اقدام مؤثر در مسیر توسعه تولیدات داخلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه توجه به بازارهای صادراتی راهکار دیگری برای حمایت از تولیدات استان است عنوان کرد: تسریع در پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه‌های حمل‌ونقل، سود بانکی، مشارکت در نمایشگاه‌ها و هیئت‌های تجاری به‌منظور تأمین بخشی از هزینه صادرکنندگان ازجمله اقداماتی است که باید موردتوجه باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار