عضو هیئت رئیسه مجلس:
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه قوانین نیاز دارند تا به روز شوند، گفت: لایحه کنونی جامع و کالت کامل نیست و باید تلاش کرد تا نقص‌های این لایحه رفع شود.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶ 25 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیر آبادی فراهانی در همایشی که به مناسبت پاسداشت استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و نکوداشت هفته وکیل مدافع و انجام تحلیف پذیرفته شدگان اختبار وکالت ۹۵، در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شغل وکالت بسیار سخت است اما شغلی ارزشمند به حساب می‌آید .

وی ضمن تبریک روز وکیل مدافع به خانواده بزرگ کانون  وکلا، گفت: این کانون باید مستقل باشد و قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید از استقلال آن حمایت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به لایحه جامع وکالت اشاره کرد و افزود: من خود را نماینده کانون می‌دانم و تلاش می‌کنم تا با پیگیری در مجلس این لایحه را به سرانجام خوبی برسانم.

وی با تأکید بر اینکه قوانین نیاز دارند تا به روز شوند، عنوان کرد: لایحه کنونی جامعه و کالت هنوز آنگونه که باید کامل نیست و لذا باید تلاش کرد تا نقص‌های این لایحه به کم‌ترین مقدار خود برسد.

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: استقلال وکلا به این معنا نیست که وکیل هر طور بخواهد بتواند در برخورد با قوانین رفتار کند بلکه به این معناست تا مجموعه وکلا در درون خود از یک نظم و قانونی پیروی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز این سلسله مراتبی در میان وکلا نیست، گفت: باید تلاش کنیم تا در بحث وکالت بر اساس سابقه و نوع فعالیت یک سلسله مراتبی بوجود آید.  

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با جرائم پیشرفته امروز مسئله وکالت نیز حساس‌تر می‌شود لذا خوب است تا  در وکالت نیز همانند پزشکی تخصص‌ها مشخص شود.

وی توضیح داد: من مخالف این موضوع هستم که قضات دادگستری بعد از بازنشستگی بدون آزمون پروانه وکالت می‌گیرند و به امر وکالت می‌پردازند که این مسئله اشتغال وکلا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

امیر آبادی گفت: وکلا نیز باید پس از ۳۰ سال بازنشسته شوند و به عنوان مشاوران عالی به سمت مشاوره دادن و هدایت جوانان و نیز امر آموزش، پژوهش و تحقیقات بپردازند.

در صندوق کانون وکلای دادگستری شفافیت خوبی وجود ندارد

وی به صندوق کانون وکلای دادگستری اشاره کرد و ابراز داشت: در این صندوق شفافیت خوبی وجود ندارد لذا باید مورد بررسی قرار بگیرد و اعداد و ارقام مناسبی برای بازنشستگی وکلا در نظر گرفته شود تا انگیزه‌ای مادی برای بازنشست شدن را پیدا کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر وضعیت این صندوق به همین صورت باقی بماند از آن تحقیق و تفحصی به عمل خواهیم آورد و مسؤلان مربوطه باید پاسخگو باشند.

وی گفت: آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات وکلا هستیم و آنها می‌توانند ما را در تدوین و کامل کردن لایحه جامع وکالت یاری کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار