رئیس کمیته امداد آبیک:
رئیس کمیته امداد شهرستان آبیک گفت: طی امسال 9 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۳۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، قربان‌علی ملاحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طی امسال 9 میلیارد ریال زکات در شهرستان آبیک جمع‌آوری شده است.

وی افزود: 70 درصد زکات جمع‌آوری شده برای امور عمرانی از قبیل مسجد و حسینیه، مرمت و آسفالت امامزادگان و 30 درصد برای امور محرومان همانند تأمین مسکن، جهیزیه، لوازم اساسی و کمک به هزینه‌های درمانی هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان آبیک ادامه داد: امسال به اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تعهد داده شده بود که 60 درصد از زکات برای امور محرومان و 40 درصد برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد که این مهم تحقق نیافت.

ملاحسنی اضافه کرد: جابه‌جایی نیروی زکات در زمان برداشت محصول و عدم پرداخت به موقع پول گندم سبب مرحله‌ای شدن پرداخت زکات شد و نتوانستیم 60 درصد آن را برای محرومان و 40 درصد مابقی را برای پروژه‌های عمرانی هزینه کنیم.

وی با اشاره به وجود 11 هزار صدقات خانگی در شهرستان آبیک تصریح کرد: حدود یک سوم خانوارهای این شهرستان دارای صندوق صدقه کوچک هستند که این میزان حداقل باید به 50 درصد برسد.

این مسؤول افزود: 150 صندوق متوسط در اماکن عمومی شهرستان آبیک وجود دارد که میانگین موجودی این صندوق‌ها ماهانه این صندوق 128 هزار ریال است.

رئیس کمیته امداد شهرستان آبیک تعداد صندوق بزرگ در این شهرستان را 500 عدد ذکر و ادامه داد: میانگین موجودی این صندوق ماهانه 194 هزار ریال است.

ملاحسنی اضافه کرد: طی 11 ماه امسال حدود سه میلیارد از محل صندوق کوچک، متوسط و بزرگ مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی از محل صندوق صدقات برای تأمین جهیزیه، وام‌های اشتغال و کارگشایی، حوزه‌های درمان، فرهنگی، آموزشی و مسکن هزینه می‌شود.

این مسؤول با اشاره به زیر پوشش قرار گرفتن 250 نفر از زنان سرپرست خانوار شهری 35 تا 50 سال شهرستان آبیک اذعان کرد: از محل هدفمندی یارانه‌ها ماهانه حدود 700 هزار ریال و از محل آزاد، ماهانه حدود یک میلیون و 300 هزار ریال حق بیمه تأمین اجتماعی برای  زنان سرپرست خانوار واریز می‌شود که پس از 10 سال سابقه بیمه، بازنشسته می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار