دادستان مرکز استان سمنان:
دادستان مرکز استان سمنان گفت: قوانین امروزی مقابله با قاچاق گیاه با ارزش تاغ الزام آور نیست، لذا مجلس می بایست قوانین جدیدی را درباره قاچاق این گیاه وضع کند.
کد خبر: ۳۹۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 08 March 2017

حیدر آسیابی در دیدار خود از اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با مسئولان دستگاه قضا و منابع طبیعی، ضمن اشاره به ضرورت نگهداری گیاه تاغ به دلیل جلوگیری از بیابانزایی، ابراز داشت: این گیاه امروز به دلیل استحصال زغال، هدف خوبی برای قاچاق چیان است و به دلیل نبود قوانین مناسب متاسفانه این جرایم تکرار می شود.

وی افزود: امروز قاچاق چیان چوب تاغ تنها به مجازات نقدی دچار می شوند حال اینکه هر هکتار گیاه تاغ علاوه بر سه میلیون تومان هزینه بیت المال، دو سال زمان را می طلبد تا به بازده بیابانزدایی خود، برسد که این قطعا آثار مخربی بر جامعه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان با باین اینکه قوانین کنونی برای کاهش قاچاق این پوشش گیاهی بیابانی، مطلوب نیست، تاکید داشت: مقابله با کسانی که علیه افزایش پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی فعالیت می کنند با جزای نقدی به تنهایی امکان پذیر نیست.

آسیابی با بیان اینکه قوانین باید در حوزه های منابع طبیعی الزام آور باشند، ابراز داشت: مجموعه دستگاه قضا، نیروی انتظامی و منابع طبیعی همکاری خوبی را در استان سمنان دارند اما متاسفانه در نبود قوانین محکم، متاسفانه نمی توان قاچاق تاغ را ریشه کن کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به فرهنگ سازی درباره حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برای حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی می بایست به فکر تقویت همکاری گسترده مردم و سازمان های مردم نهاد در این حوزه باشیم.

دادستان سمنان با بیان اینکه فعالیت سمن ها می تواند به جلوگیری از قاچاق تاغ بیانجامد، تاکید کرد: همیاران طبیعت می توانند چشمان بیدار ناجا و یگان حفاظت منابع طبیعی در گزارش تخلفات صورت گرفته به ویژه در حوزه قاچاق گونه گیاهی با ارزش تاغ باشد که نابودی هر اصله آن امروز استان سمنان را یک گام تا بیابان کامل نزدیک تر می سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار