رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی با بیان اینکه 40 هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از معادن استان هزینه می‌شود، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل در خراسان رضوی استخراج غیر مجاز از معادن است.
کد خبر: ۳۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 25 May 2015
حسین نکاحی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسن رضوی اظهار کرد: در صورتی که کشور جزء 10 کشور معدنی جهان است اما ظرفیت‌های معادن کشور همواره در سایه صنایع و دیگر بخش‌ها بوده است.

وی افزود: بخش معدن سهم بسیار وسیعی در رفع معضل اشتغال و مهاجرت روستاییان به شهرها دارد و با توجه به ظرفیت‌های معدنی عظیم موجود در کشور ما باید به استفاده و سرمایه‌‌گذاری بیشتر در بخش معدن توجه داشته باشیم.

نکاحی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌های بسیاری با بخش‌های متفاوت منعقد شده و اقداماتی برای استفاده بیشتر از بخش معدن در خراسان رضوی انجام شده اما برای رفع برخی از موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران نیازمند کمک بیشتر مسئولان استانی و کشوری هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 700 پروانه بهره‌برداری، 200 گواهی اکتشاف، 700 اکتشاف آماده ارائه در استان وجود دارد؛ همچنین 350 معدن در استان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه آغاز بهره‌برداری از معادن هزینه بالایی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 40 هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از معادن استان هزینه می‌شود و 8 هزار اشتغال مستقیم و دو برابر این عدد اشتغال غیر مستقیم توسط حوزه معدن در استان ایجاد شده است.

نکاحی ادامه داد: تعدد آمار و ارقام نشان می‌دهد که باید دقت‌ها در حوزه معدن بیشتر شود و همچنین بررسی دقیق‌تری در این حوزه صورت گیرد تا بتوانیم آمار و ارزیابی دقیقی از فعالیت استان در حوزه معدن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات و معضلات بخش معدن دارد، تصریح کرد: اداره کار به مقدار بسیار زیادی به ما کمک می‌کند اما در حال حاضر بزرگترین مشکل ما استخراج غیر مجاز از معادن است که دغدغه اصلی ما یعنی امنیت در آن رعایت نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار