در حالی که سرمایه گذار این طرح که کارآفرین برتر استان هم هست ، آمادگی خود را برای شروع کار اعلام کرده است برخی صحبت های مطرح شده در جلسه نشان می دهد که این پروژه که از پروژه های بزرگ استان و کشور است ، نیاز به برخی کارهای کارشناسی دارد و نیازمند صرف زمان بیشتری است و به گفته استاندار نباید توقع فوری ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۹۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 09 March 2017
این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت از اجرایی شدن یکی از بزرگترین پروژه های تاریخ استان است که ویژگی های منحصر به فردی هم دارد.
آنگونه که رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت، پروژه پتروشیمی سقاوه ی بویراحمد، یکی از 32 طرح بزرگ کشور است که در راستای اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد و پروژه بسیار بزرگ با توانایی ایجاد اشتغال بالا و البته ویژگی های منحصر به فردی هم هست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حالی که سرمایه گذار این طرح که کارآفرین برتر استان هم هست ، آمادگی خود را برای شروع کار اعلام کرده است برخی صحبت های مطرح شده در جلسه نشان می دهد که این پروژه که از پروژه های بزرگ استان و کشور است ، نیاز به برخی کارهای کارشناسی دارد و نیازمند صرف زمان بیشتری است و به گفته استاندار نباید توقع فوری ایجاد کرد.
آمادگی دارم همین فردا تجهیز کارگاه کنم
لهراسب باقری که در استان می توان وی را پای ثابت فعالیت های اقتصادی استان خصوصا منطقه ی بویراحمد دانست ، در سخنانی گفت : من از همین فردا آمادگی تجهیز کارگاه را دارم و در صورتیکه دستگاه های مرتبط مجوزهای لازم و همکاری نمایند ، کار را شروع خواهم کرد.
باقری در ادامه با بیان درخواست های خود افزود : اگر سازمان صنعت و معدن پس از صدور مجوزهای لازم ، صورتجلسه ای تهیه کند در خصوص باز بودن دست من برای فعالیت ، همین فردا کار را آغاز خواهم کرد و تجهیز کارگاه صورت خواهد گرفت. 
کار آفرین برتر استان ، یکی دیگر از خواسته های خود را موضوع تامین امنیت اعلام کرد و خواستار هماهنگی دستگاه های امنیتی برای تامین امنیت پروژه برای اجرای کار بیان کرد.
 
اولین حرکت جدی برای شروع به کار پروژه پتروشیمی بویراحمد/سرمایه گذار : همین فردا آماده ی شروع به کار هستم/ استاندار: کار بزرگی است توقع بیجا درست نکنید 
 
و اما نکته ی حائز اهمیت دیگری که باقری بیان کرد موضوع معارضین بود و با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به استان گفت : موضوع معارضین موضوعی است که باید حل و فصل شود به گونه ای که مانند سفر آقای جهانگیری به استان و حضور در سیمان مارگون که به محض خروج وی با انبوهی از معارضین با پلاکاردهایی که در دست داشتند ، مواجه شد ، مواجه نشویم.
یکی دیگر از موارد خواسته شده ی سرمایه گذار بزرگترین پروژه ی استان ، موضوع واگذاری زمین بود که باقری در خصوص پیشنهاد واگذاری زمین در شهرک صنعتی گفت : تا آنجه که من مطلع هستم بخش زیادی از زمین های شهرک صنعتی به کارخانه فولاد واگذار شده است . البته باقری موضوع فاصله ی محل احداث پتروشیمی با منطقه عبور لوله را هم مورد نطر داشت.
و آخرین خواسته ی باقری هم بررسی و صدور مجوز های زیست محیطی بود که خواستار همکاری مسئولین برای صدور مجوزها بود تا هر چه سریعتر کار را آغاز کند.
مهمترین مشکل اجرایی شدن پروژه
یکی از نکاتی که گویا در این پروژه تاکنون مورد توجه قرار نگرفته ، بحث مجوزهای زیست محیطی بود که البته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلایه ای در خصوص پروژه های استان داشت.
سید اسدالله هاشمی گفت : متاسفانه در خصوص پروژه های اقتصادی مهمترین موضوع ، یعنی بررسی های زیست محیطی پروژه به موقع انجام نمی شود که خود باعث بوجود آمدن مشکلاتی می شود.
 
اولین حرکت جدی برای شروع به کار پروژه پتروشیمی بویراحمد/سرمایه گذار : همین فردا آماده ی شروع به کار هستم/ استاندار: کار بزرگی است توقع بیجا درست نکنید 
 
وی با اشاره به پروژه پتروشیمی بویراحمد گفت : تا کنون هیچگونه ارزیابی زیست محیطی در این خصوص انجام نشده است اما ما تاحال تلاش کرده ایم با توجه به وضعیت و محرومیت استان در خصوص پروژه های اقتصادی نهایت همکاری را داشته باشیم و شما نمی توانید تا بحال موردی از عدم همکاری ما را بیاورید.
توقع فوری ایجاد نکنیم
اما هر چه این روزها رسانه ها و فعالین اقتصادی ، این موضوع را برجسته کردند ، استاندار به موضوع مهمی اشاره کرد که متاسفانه در استان باب است و باعث ایجاد توقعاتی غیر واقعی در میان عامه می شود.
خادمی در ابتدای سخنان خود گفت : کار ، کار بزرگی است و قابل تقدیر و تا الان هر وقت در خصوص مسائل مربوط به گاز و نفت صحبت می شد فقط روی نقشه مشخص بود که چند خط لوله گاز از این استان می گذرد و عملا چیزی عاید ما نمی شد که امیدوارم این طرح به نتیجه برسد.
 
اولین حرکت جدی برای شروع به کار پروژه پتروشیمی بویراحمد/سرمایه گذار : همین فردا آماده ی شروع به کار هستم/ استاندار: کار بزرگی است توقع بیجا درست نکنید 
 
خادمی در ادامه ضمن انتقاد از تشکیل این نشست گفت : فکر می کنم نیازی به تشکیل این جلسه نبود و می توانستیم با توجه به بزرگی پروژه و در مراحل ابتدایی بودن کار ، ابتدا جلسه ای کارشناسی انجام می گرفت و سپس موضوع را با حضور رسانه ها کار می کردیم .
خادمی در ادامه بیان کرد در این خصوص دو بحث است ، اولا حمایت ما جدی است ولی کار باید روال قانونی خود را طی کند و با توجه به بزرگی پروژه نباید عجله کرد .
موضوع دوم را خادمی اینگونه بیان کرد که این پروژه در ابتدای کار است و رسانه ها توقع در جامعه ایجاد نکنند که عامه مردم فکر کنند این پروژه سریع به بهره برداری خواهد رسید.
 
 اولین حرکت جدی برای شروع به کار پروژه پتروشیمی بویراحمد/سرمایه گذار : همین فردا آماده ی شروع به کار هستم/ استاندار: کار بزرگی است توقع بیجا درست نکنید
 
یه گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد پروژه ی پتروشیمی بویراحمد که به واقع یکی از عظیم ترین پروژه های استان و با قابلیت های ویژه است ، بیش از آنکه به مراحل اجرایی برسد ، به یک پروژه تبلیغاتی تبدیل شده است در صورتیکه در واقع این یک پروژه واقعی است با سرمایه گذاری بومی و خوشنام ، اما برای بهره برداری نیاز به طی مراحل قانونی و طی دوره ی زمانی معین که احتمالا طولانی هم خواهد بود پس این تذکر استاندار به موقع و واقعی است که باید در همه ی پروژه هایی که در مراحل تصویب اولیه هستند مورد نظر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار