نماینده مردم سمنان در مجلس:
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت:‌ دولت یازدهم و دولت‌های آینده باید به اصول اقتصاد مقاومتی عمل کنند و درون‌زایی مهم‌ترین اصل در این سیاست‌هاست.
کد خبر: ۳۹۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 11 March 2017

احمد همتی در گفت‌وگویی در پایان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» درباره روند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تصریح کرد: باید به محتوای اقتصاد مقاومتی توجه کرد.

وی با تشریح ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اصول پنج‌گانه‌ای که مقام معظم رهبری برای آن تبیین فرمودند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر این اصول تأکید داشتند و امروز باید به آن عنایت بیشتری شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی درون‌زایی را از مهم‌ترین اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: درون‌زایی به معنای استفاده از نیروها و ظرفیت‌های درونی کشور است و اقتصاد ما در عین‌ حال باید برون‌نگر هم باشد و بتواند از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کند.

همتی بهره‌مندی از تکنولوژی در قالب مراودات برون‌مرزی را از دیگر اصول اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: باید از فناوری‌های روز دنیا برای رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف استفاده کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی دانش‌بنیان بودن را بعد دیگر اقتصاد مقاومتی معرفی کردو افزود: دانش‌بنیان بودن بدین معنا که سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای علم و دانش باشد، باید مورد توجه قرار گیرد؛ دانش‌بنیان بودن نباید بر مبنای مصوبات و حرکت‌های شخصی و سلیقه‌ای و ناگهانی باشد وبر اساس این رفتارهای نادرست، کشور دچار مشکل می‌شود.

همتی عدالت‌محوری را به‌عنوان اصلی مهم در بدنه سیاست اقتصاد مقاومتی مطرح و اضافه کرد: باید با توسل به تأکیدات قرآن کریم و متون دینی، در جامعه عدالت را در زمینه‌های مختلف برقرار کرد.

وی با تأکید بر اینکه با تکیه بر این اصول مهم تعریف‌شده در محتوای سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری می‌توانیم اقتصاد کشور را در مسیر این سیاست ارزشی به حرکت درآوریم، گفت: اگر دولت یازدهم یا هر دولتی این بنیان‌ها را اجرایی کند، قطعاً به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در بخشی از صحبت‌هایشان فرمودند که آمریکا هم اقتصاد مقاومتی داشته که به این نقطه رسیده است، اظهار کرد: نیاز به مشارکت مردمی و مردم‌محوری در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی داریم و هر کشوری به این اصول عمل کند، اقتصادش توسعه می‌یابد و کشورهای توسعه‌یافته به این اصول عمل کرده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار