امام جمعه سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت : در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دستگاه های اجرایی برای تحقق آن تلاش های مجاهدانه ای انجام داده اند و اینبار نوبت مردم است که با خرید کالای ایرانی برای شکوفایی اقتصاد کشور گام بردارند.
کد خبر: ۳۹۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 11 March 2017
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در گفت و گویی با بیان این که خرید کالای ایرانی در واقع اطاعت از رهنمودهای رهبر انقلاب است، افزود : امام خامنه ای همواره به افزایش رونق اقتصادی تاکید دارند و راه برون رفت کشور از رکود اقتصادی و بیکاری توجه به صنعت و تولید ملی است.
وی اظهارداشت : برای خرید کالای ایرانی در چند روز مانده به عید نوروز باید فرهنگ سازی لازم انجام شود و با این اقدام خداپسندانه ،نعمت های خدادادی به خود مردم باز می گردد.
وی تصریح کرد : بیکاری یکی از چالش های اساسی کشور است که می توان با برنامه ریزی صحیح و اصلاح الگو مصرف در افزایش اشتغال کشور تلاش کرد.
امام جمعه سمنان یادآور شد: در چند سال گذشته واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجهی در این استان تعطیل بود این در حالی است که در سال جاری با ارایه تسهیلات رونق تولید بخش قابل توجهی از مشکلات مردم کاهش یافته است.
شاهچراغی اضافه کرد : خرید تولید محصولات ایرانی در کاهش قاچاق کالای بی کیفیت خارجی که در افزایش بیکاری نقش اساسی دارد، بسیار تاثیرگذار است و باید با وفاق ملی این رویکرد جدید و ارزشمند را در کشور نهادینه کرد.
به تاکید وی با وحدت مردم و مسوولان اقتصاد ایران اسلامی شکوفا می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد : مردم محوری و رویکرد دانش بنیان از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است و مسوولان امر با نگاه متفاوت از گذشته که فقط به واردات کالاهای خارجی توجه داشتند به صنعت ملی و تولید داخلی بیش از پیش توجه کنند.
مصرف کالاهای ایرانی یکی از موارد موکد رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد بوده که این راهبرد با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، اهمیت مضاعفی یافته است که به اعتقاد کارشناسان امر یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی، مصرف کالای داخلی می باشد.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره داری دارند که تولیدکننده انواع کالای موردنیاز مردم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار