رئیس اداره منابع طبیعی آرادان گفت: در این شهرستان بیش از ۴۸ هزار هکتار مراتع سردسیری و ییلاقی مستعد باریجه دارد که از این میان یک هزار و ۳۰۰هکتار باریجه در سالجاری کشت شده است.
کد خبر: ۳۹۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 12 March 2017

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، امیر حسین شاه‌حسینی با بیان اینکه در زمان حاضر بخش قابل توجهی از کاشت گیاهان دارویی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی با همیاری دامداران انجام می‌شود، ابراز داشت: با توجه به محدودیت اعتباری در این نهاد، این افراد نقش مهمی در حفظ و احیا منابع طبیعی دارند.

وی با بیان اینکهعلاوه بر کشت گیاه باریجه عرصه‌های طبیعیآرادان ظرفیت کشت گیاهان دارویی کتیرا، آویشن و گون را دارد، اضافه کرد:همچنین ۴۷ هزار هکتار از مراتع شهرستان، ییلاقی و سردسیری، ۱۹ هزار هکتار مراتع میان بند و ۸۰ هزار هکتار مراتع قشلاقی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان از توزیع ۳۴ هزار اصله نهال سرو، کاج، زبان گنجشک و اقاقی در بین بهره‌برداران خبر داد و گفت: در این شهرستان یک هزار و ۲۰۰ نفر کارت همیار طبیعتبین دانش‌آموزان توزیع شده همچنین در سال‌جاری دوره های آموزشی مرتبط با آبخیزداری، مرتعداری و کنترل آتش‌سوزی برای دامداران و بهره‌برداران منابع طبیعی برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی آرادان همچنین به اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی اشاره کرد و گفت: این طرح نوعی کمربند حفاظت از اراضی ملی با استفاده از عوامل طبیعی مانند درختان و گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه‌ای به همراه بهره‌گیری از مشارکت مردمی محسوب می شود همچنین باید گفت اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی در مساحت ۱۰ کیلومتر به عنوان مرز بین اراضی ملی و مستثنیات اجرا شده است.

Image result for ‫باریجه‬‎


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار