مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان سمنان گفت:با اجرای این طرح قرار است تا افت آب های زیر زمینی جبران و وضعيت منابع آب‌هاي زيرزميني استان سمنان تا 20 سال آینده به وضعیت 20 سال گذشته برگردد و فرهنگ سازي و آگاهي بخشي جامعه از ضروريات اجراي موفق اين طرح است.
کد خبر: ۳۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 14 March 2017

به گزارش تابناک سمنان، ايرج حيدريان در نشست ساليانه مسوولين فرهنگي و ائمه جماعات صنعت آب و برق استان سمنان كه با حضور مديران شركت‌هاي وابسته به این صنعت ، مسئولين فرهنگي و ائمه جماعات صنعت آب و برق برگزار شد، گفت: با اجرای این طرح قرار است تا افت آب های زیر زمینی جبران و وضعيت منابع آب‌هاي زيرزميني استان سمنان تا 20 سال آینده به وضعیت 20 سال گذشته برگردد و فرهنگ سازي و آگاهي بخشي جامعه از ضروريات اجراي موفق اين طرح است.


مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان سمنان همچنين از اجرای 15 طرح احیا و تعادل بخشی مدیریت منابع آب زیر زمینی در این استان در سال جاری خبر داد و گفت : با تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح ها، و عملیاتی شدن پروژه های ذیل آن، انشا ا...افت آب های زیر زمینی در دراز مدت و تا پایان برنامه ششم توسعه جبران خواهد شد.

لزوم فرهنگ سازي

رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب منطقه‌اي گفت: فرهنگ سازي و آگاهي بخشي به جامعه از ضروريات اجراي موفق طرح احیا و تعادل بخشی مدیریت منابع آب زیر زمینی در استان سمنان است.

ايرج حيدريان از اجراي طرح احیا و تعادل بخشی مدیریت منابع آب زیر زمینی در این استان خبر داد و گفت: مسوولين فرهنگي و ائمه جماعات در شركت‌‌هاي وابسته به صنعت آب و برق استان سمنان نقش بسيار مهم و تأثيرگذاري در فرهنگ سازي و آگاهي بخشي جامعه نسبت به بحران كمبود آب و خشكسالي و مدیریت مصرف بهینه آن دارند.

معیار وضعیت آب در 20 سال گذشته است

حيدريان هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی در اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت : باید از توان همه بخش ها و ظرفیت موجود برای حفظ این سرمایه ملی کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان خاطرنشان كرد: در اجرای این طرح آب قابل برنامه ریزی دشت که بوسیله وزارت نیرو ابلاغ شده، به عنوان مبنا قرار گرفته و پروانه بهره برداری بر اساس این موضوع منطبق و صادر می شود و از طریق کنتورهای هوشمند و حجمی بر برداشت آب نظارت می شود، ضمن اینکه طرح های آبخیز داری و آبخوان داری و سایر طرح های سازه ای می توانند در روند و رسیدن به وضعیت 20 سال گذشته کمک کنند.

دکتر حیدریان ادامه داد: انسداد چاه های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ها، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی، انجام فعالیت های اطلاع رسانی، پر کردن چاه های غیر مجاز از برنامه های وزارت نیرو برای حل این مشکلات است.

بازرسی و نظارت برای اجرای صحیح طرح

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان سمنان ادامه داد: در راستاي فرهنگ سازي و آگاهي بخشي جامعه نيز افزایش فعالیت های گروه‌های گشت و بازرسی به منظور کنترل برداشتها از طریق چاههای عمیق و نیمه عمیق، افزایش فرهنگ عمومی مصرف آب از طریق اجرای طرح ملي دانش آموزي داناب، طرح احياء و تعادل بخشي منابع آبي، طرح ملي نجات آب و... در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار