عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس با تاکید بر لزوم تسهیل قوانین برای واسپاری امور میراث فرهنگی به بخش خصوصی، معتقد است با مدیریت درست و کمترین هزینه می‌توان کمال استفاده را از میراث فرهنگی و گردشگری داشت.
کد خبر: ۴۰۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری خانه ملت: سید حسن حسینی با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری و توریسم در تحقق شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» گفت: میراث فرهنگی و گردشگری حوزه‌ای با پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در امور اقتصاد و نیز در امر اشتغال و تولید است.

لزوم تسهیل قوانین و مقررات برای واسپاری امور میراث فرهنگی به بخش خصوصی

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: میراث فرهنگی که سرمایه فاخری است که از قدما به دست ما رسیده و همچنین طبیعت بکر خدادادی را می‌توان با کمترین هزینه و با مدیریت صحیح در امر اشتغال حرکت داد و رونقی ایجاد کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی نقاط کشور اسلامی ایران جاذبه‌های بکر طبیعی و جاذبه‌های خاص میراثی دارد که کمافی‌السابق ناشناخته مانده که می‌توان گفت به نوعی سوءمدیریت همه دولت‌ها بوده که رشدی در این حوزه به دست نیامده است؛ در حالی که با حداقل‌های هزینه و با مدیریت درست می‌توان کمال استفاده را از این حوزه داشت.

حسینی ابراز امیدواری کرد با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»، دولت قسمتی از توجه خود را در حوزه اقتصادی متوجه امر گردشگری کند و این حوزه بکر را رونق دهد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در مورد واسپاری فعالیت‌ها و امور مربوط به بازسازی و مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی به بخش‌های خصوصی، گفت: دولت زمانی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه گردشگری موفق خواهد شد که دست از سر اجرا بردارد و خود را درگیر اجرا نکند.

وی با بیان اینکه دولت باید اجازه دهد مردم در میدان باشند، تصریح کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌داران بسیاری طالب ورود به این حوزه و رونق آن هستند؛ لذا کار دولت فقط سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و روانسازی برنامه‌ها است که تاکنون رخ نداده زیرا در شرایط کنونی، ورود بخش خصوصی به یکی از این حوزه‌ها با ده‌ها و صدها قاعده، رویه و مقررات پیچیده مواجه است که در حقیقت سرمایه‌گذار را از حضور در این عرصه منصرف خواهد کرد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با اشاره شعار امسال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» خاطر نشان کرد: در عین حال دولت می‌تواند قوانین، رویه و مقررات را تسهیل کرده تا بخش خصوصی ورود پیدا کند؛ نجات حوزه میراثی که شاید قسمت قابل توجهی از آن به غارت می‌رود در این است که بخش خصوصی وارد شود و آن را حفظ کند./


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار