روند توسعه شهری شیراز طی دهه های گذشته و حتی قبل تر روند استاندارد و درستی نبوده.مسلما هر ساله تعداد زیادی از مسافران راهی شیراز می شوند و اکثر آنها در پیدا کردن آدرس مورد نظر خود دچار مشکل می شوند. سالها پیش وقتی این خیابانها و ساختمانها ساخته می شد کسی به فکر نظم و تقارن و هماهنگیه این شریان ها نبوده و تنها مساله ی مد نظر ساختن و اتمام آن پروژه بوده.
کد خبر: ۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱ 07 January 2015
تابناک فارس می نویسد:
روند توسعه شهری شیراز طی دهه های گذشته و حتی قبل تر روند استاندارد و درستی نبوده.مسلما هر ساله تعداد زیادی از مسافران راهی شیراز می شوند و اکثر آنها در پیدا کردن آدرس مورد نظر خود دچار مشکل می شوند. سالها پیش وقتی این خیابانها و ساختمانها ساخته می شد کسی به فکر نظم و تقارن و هماهنگیه این شریان ها نبوده و تنها مساله ی مد نظر ساختن و اتمام آن پروژه بوده. در شهری مثل تهران خیابانهای متقارن تر به همراه تابلو های راهنما راحتتر می توان مسیر مورد نظر را یافت این در حالیست که در شیراز به مسافران به سختی به مقصد میرسند.

همین عدم آینده نگری در ساخت شهری میتواند باعث افزایش بار ترافیکی هم بشود.سالها پیش وقتی خیابانی احداث میشد به دنبال آن ساختمانهای تجاری و مسکونی زیادی در حاشیه آن و چسبیده به خیابان ساخته میشد و دیگر جایی برای گسترش خیابان وجود نداشت چون در گذشته مساله ی افزایش جمعیت و بار ترافیکی را در نظر نگرفته بودند.اما مساله ی اساسی این است که امروزه باز هم این اشتباه تکرار می شود و درکنار شریانهای شهر و چسبیده به آن ساختمانهایی بسیار بزرگ ساخته میشود که حتی خود این ساختمان میتواند باعث افزایش ساخت و ساز و جمعیت در اطرافش شود و هیچکونه فضایی برای گسترش خیابان جلوی آن نیست,مثل هتل چمران.

یکی دیگر از مشکلات توسع شهری شیراز احداث برج ها و ساختمانهای بزرگ با گنجایش زیاد درکوچه هایی با عرض کم مثلا 6 متراست.قطعا با وجود این گونه ساختمانها جمعیت زیادی در این کوچه عبور و مرور خواهند کرد که این جمعیت با عرض کوچه تناسبی ندارد.
صدور مجوزهای اینچنینی شاید مشکلات مالی شهرداری را در کوتاه مدت حل کند,اما در دراز مدت تبدیل به مشکلات لاینحل می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار