مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با همراهی برخی از اعضاء خانه کارگر در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: اشتغال زایی در استان سمنان نسبت به سال گذشته، 14 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۱۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 24 April 2017

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با همراهی برخی از اعضاء خانه کارگر در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: اشتغال زایی در استان سمنان نسبت به سال گذشته، 14 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تابناک سمنان ، غنیان در این جلسه به مقوله اشتغال زایی در استان اشاره ای داشت و گفت: در سال ۹۵ هفت هزار و ۵۲۳ شغل در استان ایجاد شد که نسبت به سال قبل از آن، از رشد ۱۳ درصدی برخوردار است چرا که میزان اشتغال زایی در سال ۹۴ طبق اعلام مرکز آمار در سطح استان حدود شش هزار و ۶۱۰شغل برآورد شده بود.

اشتغال افراد جویای کار در استان سمنان طی یکسال گذشته ،  14 درصد افزایش داشته است

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید این استان خبر داد و افزود: بهبود نسبی شرایط سبب شده که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در این استان داشته باشند.

اجرای طرح تکاپو در حوزه گردشگری باعث رونق اشتغال در حوزه گردشگری استان شده است

غنیان با اشاره به اجرایطرح تکاپو در این استان که به صورت پایلوت اجرا شده تصریح کرد:این طرح با هدف توسعه اشتغال پایدار در استان اجرا و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی به تمرکز این طرح در حوزه گردشگری اشاره و بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و...در این بخش سبب شد که امسال اشتغال خوبی در حوزه گردشگری سمنان ایجاد شود.

وجود ۱۴۳ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۳ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که فعالیت آنها به ثبت رسیده است بدون اینکه اشاره به نسبت تشکل کارگری و کارفرمایی و عملکرد آن ها کند گفت: این تشکل‌های کارگری-کارفرمایی در تنظیم روابط کار دخالت مستقیم داشته و همین به بهبود تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش محسوس حوادث کار انجامیده است.

کاهش 30 درصدی حوادث کار در استان

غنیان یکی از مطالبات کارگری را مقوله ایمنی دانست و ابراز داشت: طی یکسال گذشته حوادث ناشی از کار در سطح استان، ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی خروجی این مطالبات را کاهش 30 درصدی حوادث کار در این استان عنوان کرد و گفت: همکاری و تعامل بین کارگران، کارفرماها و دولت سبب شد که امسال با ارتقاء ایمنی محیط کار شاهد این کاهش در حوادث کار استان باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار