معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در ایران با آمار جهانی برابر است، گفت: باید تلاش کنیم این میزان را ارتقا بخشیم.
کد خبر: ۴۱۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 29 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن رکنی ظهر شنبه در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی و تولیدات کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن هلال احمر، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد کشور در بخش تولیدات دامی، تاکید کرد: خوشبختانه در این حوزه پیشرفت های خوبی را در چهار سال گذشته داشته ایم به گونه ای که مصرف لبنیات با استانداردهای جهانی برابر شده است.

حسن رکنی

وی افزود: با وجود اینکه امروز مصرف سرانه لبنیات در کشور با سطح جهانی برابری می کند اما هنوز با کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی داریم که این امر باید با تحققمقدار مصرف سرانه لبنیات بر سر سفره های ایرانی به میزان ۱۶۰ کیلوگرم برای هر نفر در طول سال، تحقق پیدا کند چرا که یکی از شاخص های سلامت جامعه همین مصرف محصولات لبنی به شمار می آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مثبت شدن تراز تولیدات دامی برای نخستین بار در دو دهه اخیر خبر داد و گفت: تراز تجاری بخش کشاورزی و تولیدات از منفی ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۹۲ به منفی ۳.۱ میلیارد دلار و به پنج میلیارد دلار مثبت در سال ۹۵ افزایش یافته که این رشدی بسیار در خور توجه است.

رکنی با بیان اینکه چنین رشدی در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته است، تاکید کرد: افزایش گوشت، عسل، شیر، مرغ، لبنیات و تخم مرغ و دیگر محصولات تولیدی در زیر مجموعه جهاد کشاورزی عامل اصلی مثبت شدن تراز تولیدات دامی است.

وی افزود: این آمار نشان می دهند که در مجموعه جهاد کشاورزی طیچهار سال اخیر، اقتصاد مقاومتی تحقق یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار