ناظر عالي اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کار بهسازی فضای سبز مجموعه چشمه علی دامغان به پایان رسید.
کد خبر: ۴۱۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 29 April 2017

به گزارش سمنان به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، اميدعلي صادقي با اعلام این خبر افزود: با كاشت 450 اصله درخت، گل‌ و گیاهان زینتی و دارویی، چشمه علي دامغان جان دوباره اي گرفته است.

وی گفت: درختانی از جمله چنار، تبریزی، سرو شیراز و گل ها و گیاهانی از جمله رز هفت رنگ، شمشاد طلایی، ساناز، آرابیس، داودی پا کوتاه، رزماری، به ژاپنی، آویشن بوته، پاپیتال و.... به مجموعه فضای سبز چشمه علی افزوده شده است.

وی افزود: کار کاشت گل‌ها و درختان جدید بر اساس نقشه و پلان اولیه مجموعه چشمه علی در دوره قاجار و بهره گیری از گیاهان دارویی و گل‌هایی که در معرض انقراض قرار داشتند، صورت گرفت.

ناظر عالي اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: به زودی کار کف سازی و مبلمان شهری مجموعه چشمه علی دامغان نیز انجام می شود.

وي هدف از بهسازي فضاي سبز مجموعه چشمه علي را بازگرداندن اين مجموعه تاريخي – طبيعي به تصوير موجود اين مجموعه در دوره قاجار عنوان كرد و گفت: چشمه علي يكي از پربازديدترين آثار تاريخي- طبيعي استان سمنان است.

مجموعه چشمه علی در۳۰کیلومتری شمال دامغان متشکل از بناهای تاریخی و باغ پیرامون آن به همراه چشمه جوشان است.

این مجموعه، دوبنای با ارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره‌ی قاجاریه دارد و به شماره‌۸۳۰در فهرست آثار ملی کشوربه ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار