جهانگیری در شبکه 2:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:ما در طول این ۴۰ سال، موفقیت‌های بزرگی داشتیم که مهمترین آن این است که نظام اسلامی توانسته علیرغم تمام توطئه‌ها از تمامیت ارضی خود دفاع کند.
کد خبر: ۴۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 29 April 2017
به گزارش تابناک سمنان به نقل از انتخاب، اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (شنبه 9 اردیبهشت) در گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: مهمترین مطلبی که الان لازم است به آن اشاره کنم، بحث رویکرد ما به دولت است.
ایراد به موی دختر در خیابان کارساز نیست / فکر میکنید جوان با این شیوه تا عمر دارد به اسلام خوشبین خواهد بود؟ / گاهی واژه های مقدس به موضوع سیاسی تبدیل می شود / برخی جز سیاه نمایی کاری ندارند؛ حتی نشریه هایی که با جمهوری اسلامی دشمنی دارند این تیترها را نمیزنند


وی افزود: دولتی که مردم به دولت متکی باشند، دولت خودش را ارباب مردم می‌داند و این دولت پاسخگو، شفاف و مسئولیت پذیر نیست و رئیس جمهور مسئولیت توزیع کننده پول را برعهده می گیرد. اما در دولتی که دولت به مردم متکی باشد، توانمندی، پاک دستی مدیران در این دولت مهم است و مردم در این دولت همه‌کاره هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما در طول این 40 سال، موفقیت‌های بزرگی داشتیم که مهمترین آن این است که نظام اسلامی توانسته علیرغم تمام توطئه‌ها از تمامیت ارضی خود دفاع کند و از امنیت و انسجام خوبی برخوردار است.

جهانگیری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی شرایطی بوجود آورده که مردم به هویت دینی و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند. ما در زمینه اقتصاد آنگونه که نیازمند شرایط کشور و عزت مردم بوده، رشد نکرده‌ایم و از یک رشد پایدار اقتصادی در طول این سال‌ها برخوردار نبوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: من به دلایل متعددی اصلا ستاد تبلیغاتی ندارم و فکر می‌کنم مجموعه اقداماتی که صدا و سیما انجام داد و فرصت‌هایی که به وجود آورد، دیگر نیازی به ستاد و تبلیغات آنچنانی برای خودم احساس نکردم لذا هزینه‌ای تا این لحظه به آن معنا در حوزه تبلیغات نداشته‌ام.

این کاندیدا در پاسخ به سئوالی در مورد احیای امر به معروف، اینگونه پاسخ داد: در اسلام به این موضوع اشاره شده است و به عنوان یکی از مسائل کلیدی است و در قانون اساسی هم توجه شده است. این موضوع وظیفه مردم نسبت به حاکمانشان است، مردم وقتی می بینند که نیاز است به حاکم تذکر دهند، قانون اساسی به ما می گوید باید فضایی ایجاد کرد که این امر به معروف نسبت به حکومت انجام شود اما گاهی واژه های مقدس به موضوع سیاسی تبدیل می شود، اینکه یک عده ای در خیابان به موی دختر خانمی ایراد بگیرند این ها تا بحال کارساز نبوده است، من در استانی بودم که برای امر به معروف داماد را از ماشین بیرون آوردند و کتک زدند، من در آن جلسه گفتم که شما فکر میکنید این جوان با این شیوه تا عمر دارد به اسلام خوشبین خواهد بود؟

او همچنین در رابطه با فصل خطاب بودن قانون در دولتش، تأکید کرد: قانون فصل الخطاب است، جامعه ای که در آن قانون وجود نداشته باشد حتما هرج و مرج ایجاد می شود رئیس جمهور و مقامات ارشد باید سمبل قانون گرایی باشند، من فکر میکنم حتما حرف آخر را قانون میزند.

جهانگیری در برابر این سئوال که «آیا در دولت شما رسانه ها بدون متهم شدن به ضدیت و سیاه نمایی میتوانند از دولت شما انتقاد کنند؟»، گفت: مطبوعات وظیفه شان نقد کردن است و آزادی مطبوعات مهم ترین رکنی است که جمهوری اسلامی داشته است، ممکن است در دولت یازدهم گلایه ای شده است، اما باید بگویم که ما دو گروه مطبوعات داریم، یک مطبوعاتی که در فضای رسانه ای شکل میگیرد و وظیفه شان نقد است، احزابی که ایجاد میشوند رسانه ایجاد میکنند تا نقد کنند و باید حمایت شود.

او ادامه داد: بد است که رسانه دولتی و حکومتی ایجاد شود تا بخش دیگری را نقد کند، این بخش که از منابع دولت علیه دولت استفاده میشود، این ها درست نیست ما نباید از پول دولت، رسانه ای ایجاد کنیم که علیه دولت شود شما نگاه کنید برخی جز سیاه نمایی کاری ندارند، حتی نشریه های خارج از کشور که دشمنی با جمهوری اسلامی دارند این تیترها را نمیزنند، من فکر میکنم نباید گذاشت از بودجه دولت علیه دولت کار شود اما منهای آن تمام رسانه ها باید بتوانند در فضایی آزاد دولت را نقد کنند، بزرگترین هدیه ای که به گفته امام به مسئولین هدیه داده شده است همین است که بتوانند فضای نقد را ایجاد کنند و این هدیه ای است که مردم به دولت و حکومت هدیه میکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار