نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بریزوبپاش‌ها و رانت‌خواری‌ها باید در کشور حذف شود و اشتغال مدنظر قالیباف و رئیسی با حذف رانت‌خواری‌ها محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۱۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 30 April 2017

به گزارش تبناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره صحبت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در بحث اشتغال‌زایی اظهار کرد: ایران ذخایر خدادادی خوبی در حوزه معادن مختلف نفت و گاز و دیگر ذخایر معدنی دارد.

وی تصریح کرد: چهار فصل بودن کشور، نیروی انسانی مناسب، نخبگان و تحصیل‌کرده‌ها از شاخص‌های ظرفیت درونی ایران اسلامی است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این نگاه که این توانمندی در کشور وجود دارد که اشتغال موردنظر قالیباف و رئیسی کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری محقق شود، گفت: در این بخش، یک شرط وجود دارد و آن هم این است که بریزوبپاش‌ها و هزینه‌های بی‌مورد در کشور و رانت‌خواری‌ها برطرف شود.

موسوی‌لارگانی با تأکید بر اینکه اگر این موارد در کشور برطرف شود، اشتغال یک‌میلیون نفر در کشور با وجود آمار بالای بیکاری به‌عنوان معضل جدی کشور محقق خواهد شد، افزود: امکان اشتغال‌زایی فراهم و بستر آن در چنین شرایطی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری در رقم زدن اشتغال بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌هایی مانند اصفهان ارزشمند است و اگر فضا برای گردشگری داخلی و خارجی فراهم شود، اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری در کشور که متأسفانه الآن با ساختاری فرسوده مواجه است، می‌تواند فضایی مناسب در بحث اشتغال‌زایی ایجاد کند.

موسوی‌لارگانی تأکید کرد: با وجود معادن و ذخایر موجود در کشور، اگر این ظرفیت‌ها خوب مورد استفاده قرار گیرد، این اشتغال‌زایی محقق‌شدنی خواهد بود.

وی اظهار کرد: نباید فراموش کرد که تنها راه برون‌رفت از مشکلات کشور و گرداندن چرخه تولید ملی و در راستای آن، اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری، پیروی از نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار