عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد؛
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ابعاد گسترده تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان کار تحقیق و تفحص از این صندوق را طولانی کرده از ارایه گزارشی جامع در روزهای آتی پیرامون نتایج بررسی تخلفات صورت گرفته خبر داد و گفت: بیشتر جرایم این صندوق در بازه زمانی سال 92 تا 95 رخ داده است.
کد خبر: ۴۱۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 30 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، «اسدالله عباسی» پیرامون آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: بنا بود یک کمیته حقیقت یاب در بانک سرمایه بعنوان یکی از کانون‌های اصلی تخلف مالی در صندوق ذخیره مستقر شود که متأسفانه با تغییر مدیریت بانک ذی نفع بررسی تخلفات صورت گرفته با اخلال مواجه شد.

تصویر نتایج تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان 21 اردیبهشت به صحن می‌رود / بیشترین تخلفات بین سال 92 تا 95 بوده

وی افزود: در تلاش هستیم مستندات لازم در خصوص روشن شدن ابعاد اختلاس را گرد آوری کینم، لیکن بخاطر بروکراسی و نامه نگاری‌هایی که برخی مدیران در سر راه بررسی کارگروه ما بوجود آورده‌اند امور تفحص قدری کند پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه تا 19 اردیبهشت به یک جمع بندی کلی از آنچه که تاکنون در بررسی‌های خود از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان داشتیم خواهیم رسید، از ارایه گزارش خود در بیست و یکم همین ماه به صحن مجلس خبر داد.

نماینده رودسر و املش در مجلس در پاسخ به این سوال که عموما مدیران صندوق در چه حوزه‌هایی تخلف داشته‌اند،خاطر نشان کرد: متأسفانه وام‌هایی بی ضابطه و بدون وثیقه برابر با مبلغ دریافتی، به افراد از محل صندوق پرداخت شده که عمدتا با بهانه تحویل خودروی لیزینگی به اعضا، مبادرت به تأسیس شرکتهای لیزینگی روی کاغذ نموده‌اند.

عباسی با اشاره به دیگر ابعاد تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: علاوه بر ارایه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به برخی افراد در خرید خودرو، مدیران این صندوق در مقاطعی املاکی که ارزش پایینی داشته را با ارزش گذاری بالا روی آن با املاک صندوق تهاتر کرده‌اند.

عباسی در خصوص اینکه آیا کار تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تا پایان عمر دولت یازدهم پایان می‌یابد، ابراز امیدواری کرد: در تلاش هستیم که این مهم تا ماه‌های پایانی کار دولت حتما محقق گردد.

گفتنی است: پیشتر جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن تکذیب صحبت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشت حدود 800 میلیارد تومان از بدهی‌ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون دادستانی کل کشور حدود 3 هزار میلیارد تومان از بدهکاران دریافت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار