مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از به بهره برداری رسیدن بزرگترین مجموعه فرهنگی و هنری غرب کشور طی دو سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 30 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه   از بهره برداری پروژه بزرگ فرهنگی و  وهنری انتظار با فضاه ها و ظرفیت های مناسب و کامل برای هنرمندان استان در صورت تخصیص اعتبار آن طی دو سال آینده خبر داد. 

وی تصریح کرد: از آنجا که مجتمع فرهنگی و هنری انتظار قطب فرهنگی کرمانشاه و محل فعالیت هنرمندان است، قطعا احداث و تکمیل آن در افزایش کمی و کیفی فعالیتهای هنری استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری ضمن بازدید از محل ساخت نگارخانه این پروژه اظهار داشت: ساخت این نگارخانه که تنها بخشی از این پروژه بزرگ است می تواند با افزایش ظرفیت نمایشگاهی کمک شایانی به اصحاب فرهنگ و هنر استان باشد.

وی در ادامه گفت: پروژ بزرگ "انتظار" در واقع یک مجموعه کامل فرهنگی است که کلیه ی امکانات مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در آن پیش بینی شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: این پروژه ملی و استانی با زمینی به مساحت 26000 متر مربع به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی غرب کشور به حساب می آید که در صورت تخصیص کامل و به موقع اعتبارت تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از اعتبارات این پروژه از سفر مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده که قابل پیگیری است افزود: این طرح بیش از ۳۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد که ۹ میلیارد آن مصوب شده و بتدریج برای ساخت پروژه در اختیار قرار می گیرد.

جعفری علت تاخیر چند ساله در بهره برداری از این  پروژه عظیم را عدم واگذاری آن به دستگاه های اجرایی استان و یا دستگاه های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان و تصریح کرد: از آنجایی داشتن نگاه فرهنگی و هنری می توانند در استاندارد سازی و مسائل تخصصی این نوع پروژه های عمرانی تاثیر گذار باشد، سپردن آن به خود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند موجب افزایش سرعت و نیز کیفیت کار شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور در اولویت کاری و تخصیص بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار