کد خبر: ۴۱۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 03 May 2017

روز گذشته نیزآبی پوشان جاده مخصوص از دو طرح خود رونمایی کردند.دنا پلاس و پژو 2008 که هر دو به واسطه تحقق برجام به سرانجام رسید. حسن روحانی رئیس جمهوری که به ایران خودرو رفته بود تا در مراسم رونمایی از این طرح‌های ملی حضور پیدا کند.

حال این سوال مطرح می گردد که دنا پلاس چه ویژگی فنی دارد؟

Image result for ‫نمای داخلی دنا پلاس‬‎

دنا پلاس با 4ستاره ایمنی

کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو، با با بیان این که دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد، افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این خودرو چه تست های ایمنی را پشت سر گذاشته است گفت: دنا پلاس برای تست های ایمنی به کشور آلمان ارسال شد و در تست های ایمنی که در این کشور گذرانده است موفق به اخذ 4 ستاره ایمنی شده است.

Image result for ‫نمای داخلی دنا پلاس‬‎

اما در واقع دنا پلاس با دنا چه تفاوت هایی دارد؟

دنا محصول جدید ایران خودرویی ها، خودرویی که بعد از سمند به عنوان خودرو ملی روانه بازار خودروهای داخلی شد شاید دنا را نتوانست همانند سمند در فروش خودرو موفق دانست که از دلایل آن می توان به زمان عرضه و تولید آن اشاره نمود.

دنا پلاس با دنا چه تفاوت هایی دارد؟

دنا پروژه ای که 5 سال از قدمت آن می گذرد، مدتی بود که در خبرگذاری ها خبر از عرضه دنا اتومات و دنا توربو شارژر می گذرد و انتظارها در حالی به پایان رسید که نه خبری از توربو و نه گیربکس اتومات برای دنا پلاس می گذرد، دنا تنها و تنها به یک تغییر ظاهری اکتفا کرده است.

Image result for ‫نمای داخلی دنا پلاس‬‎

فروش خودرو، بدین‌ترتیب دناپلاس نه جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک دارد و نه از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند. در اصل دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا نداشته است و بیشتر تغییرات اعمال‌شده در بدنه‌ی خودرو است.

تفاوت ظاهری دنا و دنا پلاس

اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس بدون روشن کردن این خودرو ظاهر می‌شود، سانروف آن است. دنا پلاس اولین خودروی ملی است که به‌صورت پیش‌فرض سانروف و همچنین دوربین دنده‌ عقب دارد. می‌توان انتظار داشت این روند در خودروهای جدید ایران خودرو ادامه یابد و آپشن‌هایی چون سانروف و دوربین دنده‌ عقب به‌صورت پیش‌فرض روی دیگر محصولات تولیدی جدید عرضه شود.

Image result for ‫نمای داخلی دنا پلاس‬‎

بطوریکه این خودرو با 4 ایربگ و همچنین سانروف in-built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید قرار است در سال جاری به بازار عرضه شود.ایران خودرو تغییرات دیگری همچون لامپ های ال.ای.دی دید در روز، چراغ های کوچک نئون که در خودروهای روز دنیا استفاده می شود را به دناپلاس افزوده است.

مشخصات فنی یکسان دنا و دنا پلاس

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنااست. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی (۱۷۰۰ سی‌سی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو۴ است.

Image result for ‫نمای داخلی دنا پلاس‬‎

دنا و دنا پلاس با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیمایند. مصرف سوخت این دو خودروی ترکیبی تولید ایران خودرو۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

فهرست تغییرات عمده دنا پلاس نسبت به دنا :

· دوربین عقب

· روکش چرمی فرمان

· سیستم چندرسانه‌ای جدید

· خطوط جدید بدنه در نمای جانبی

· ظاهر بیرونی خودروی دنا پلاس

· چراغ‌های کوچک نئونی در جلو و عقب

· تغییر درب صندوق، تغییر تریم درب‌ها و سپر عقب جدید

· چراغ‌های دی‌لایت یا ابرویی چراغ‌های جلو با نواری از LED

· چهار ایربگ؛ دنا پلاس نخستین خودرو ایرانی است که ایربگ جانبی دارد.

· سانروف داخل سقف؛ دنا پلاس نخستین خودرو ایرانی است که سانروف In-Built دارد؛ یعنی سانروفی که هنگام بازشدن، بدنه سانروف درون سقف قرار می‌گیرد نه روی آن.

گفته می شود برای پروژه ساخت این خودرو در مدت 10 ماه و صرف 50 میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلما
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
دناپلاس دنده معمولی سانروف یا همون شیشه توسقفش نداره؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار