معاون صنایع دستی کشور:
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور گفت: شهرستان شاهرود یکی از قطب های تولید سفال کیفی و هنری کشور است.
کد خبر: ۴۲۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 17 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت، بهمن نامور مطلقمعاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشوردر بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شاهرود، گفت: خوشبختانه تعداد برندهای سفال شاهرود در حال افزایش است و این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از نامزدهای شهرهای ملی سفال ایران معرفی شود.

وی در ادامه افزود: سفال‌های شاهرود از لحاظ کیفی از جایگاه مناسبی برخوردارند اما از نظر کمی نیز باید ارتقا داده شوند و به سطح انبوه ارتقا یابند، زیرا در حال حاضر تولید سفال در این شهرستان در حال تبدیل به صورت نیمه انبوه است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشورتاکید کرد: تولید سفال در شاهرود باید پاسخگوی نیازهای جاری و گسترده در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه صنایع غذایی و تزئینات باشد.

نامور مطلق با بیان اینکه هنر سفالگری در سراسر کشور در حال احیاء است، افزود: امسال روستای نامزد معرفی به عنوان روستای جهانی از ایران، روستای سفالی کلپورگان در سیستان و بلوچستان بود که نشانگر افزایش توجه دولت به صنایع دستی و هنر سفال است.

وی در بازدید از کارگاههای صنایع‌دستی روستای ابرسج شاهرود نیز به بررسی مشکلات صنعتگران پرداخت و در خصوص تامین تسهیلات، تعمیر و تهیه دستگاه های نمد مالی و... قول مساعد داد.

همچنین مقرر شد پیگیری لازم نسبت به مسایل مربوط به امور بیمه و بازنشستگی هنرمندان نیز از طریق اداره کل استان سمنان انجام شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به همراه مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود روز گذشته از کارگاههای صنایع دستی شاهرود بازدید کرد.

چهار هزار و 500 هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار