مديرعامل آب منطقه‌اي سمنان خبر داد:
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان از اجراي 7 طرح تأمين و عرضه آب در دولت يازدهم در استان سمنان خبر داد و گفت: كار مطالعات اجراي اين پروژه‌ها در دست اقدام است و مطالعات برخي پروژه‌ها نيز به پايان رسيده است.
کد خبر: ۴۲۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 23 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، ايرج حيدريان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه سمنان، افزود: عمليات اجرايي طرح آب‌رساني به گرمسار از بند سیمین دشت با استفاده از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي با ساز و کار خرید تضمینی آب (bot)در استان سمنان آغاز شده است.

وي همچنين از انعقاد قرارداد با پيمانكار و ادامه عمليات اجرايي پروژه خط انتقال آب حدفاصل تصفيه‌خانه گرمسار تا مخزن شهر ايوانكي خبر داد و گفت: اين پروژه با هدف تأمين آب شرب محدوده طرح به ميزان سهميليون متر مكعب در سال و با پيشرفت فيزيكي 98 درصد آماده افتتاح است.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان ادامه داد: عمليات اجرايي شبكه آبياري و زه‌كشي دشت دامغان و بهره‌برداري كامل از كانال‌هاي احداثي در اين منطقه نيز به پایان رسيده است.

حيدريان از تكميل مطالعات مرحله دوم سد فينسك و سامانه انتقال آب به شهرستان‌هاي سمنان، مهديشهر و سرخه به عنوان يكي ديگر از پروژه‌هاي تأمين آب در استان سمنان نام برد و گفت: عنوان اين طرح در قانون بودجه سال 1396 در جدول طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي درج شده است كه از توفيقات مهم استان در دولت يازدهم به شمار مي‌آيد.

وي تكميل مطالعات مرحله دوم سد روزيه(چاشم) را نيز يكي ديگر از طرح‌هاي تأمين و عرضه آب نام برد و گفت: به‌منظور اجراي اين پروژه نیز، مناقصه تأمين مالي، طراحي، ساخت، بهره برداري و انتقال(BOT) سدمخزني روزيه و راه جايگزين انجام و قراداد با سرمایه گذار در حال انعقاد است.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان خاطرنشان كرد: طرح سامانه انتقال آب از سد كالپوش به شاهرود نيز از ديگر طرح‌های تأمين و عرضه آب در استان سمنان است که عنوان طرح در پیوست یک قانون بودجه سال 1396 کل کشور درج شده است.

حيدريان همچنين اضافه كرد: تسريع در اتمام عمليات اجرايي پروژه‌هاي در دست اجرا به ويژه سدهای مجن و کالپوش و نیز مرمت و بازسازي كانال انتقال آب سيمين‌دشت به گرمسار نيز از ديگر اقدامات شركت آب منطقه‌اي سمنان در راستای تأمين منابع آبی اين استان در دولت تدبير و اميد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار