نماینده مردم دامغان در مجلس دهم از وجود بیش از 50 قلعه قدیمی و تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: هر کدام از این قلاع خود به تنهایی یک ظرفیت مهم برای جذب گردشگر در استان است.
کد خبر: ۴۳۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 25 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،اظهار کرد: برخی از این قلعه‌ها از قدمت تاریخی بسیار بالایی برخوردارند و برخی با قلعه‌های شناخته شده‌ای مثل ارگ بم قابل مقایسه هستند.

وی با انتقاد از عدم توجه به قلاع متعدد در این شهرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه باوجود ظرفیت‌های کم‌نظیری که در این آثار تاریخی وجود دارد بسیاری از آنها رها شده هستند و هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تعداد قلاع این شهرستان را 56 قلعه برشمرد و اضافه کرد: قلعه‌های جعفرآباد، عبدا... آباد، دولت‌آباد، امیرآباد، تويه دروار، قلاع تنگه چشمه علی، قلعه مایان،قلعه گيو تنگه، قلعه مهرنگار دیوار قلعه، گور قلعه و...از جمله قلاع تاریخی موجود در سطح شهرستان دامغان هستند.

وی با اشاره به افزایش گردشگران خارجی در دامغان در چند سال اخیر ادامه داد: بسیاری از این توریست‌های خارجی از بی‌توجهی به قلاع تاریخی و سرمایه‌های ملی تعجب می‌کنند.

حسن‌بیگی با بیان اینکه دامغان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است گفت: همه مشکل اشتغال جوانان از طریق همین رونق گردشگری می‌تواند مرتفع شود.

وی با بیان اینکه دامغان از تنوع بسیار بالایی در آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی برخوردار است افزود: بخشی از این آثار تاریخی ظرفیت ثبت جهانی دارند. ضمن اینکه برای ثبت جهانی آنها نیز گام‌هایی برداشته شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی دامغان گفت: دامغان جدا از اینکه می‌تواند یک مقصد مهم گردشگری باشد به واسطه قرار گرفتن بر سر کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب و عبور سالانه میلیون‌ها زائر بارگاه امام هشتم(ع) سالانه می‌تواند گردشگران بسیاری را جذب کند.

وی، مجموعه تاریخی چشمه‌علی، مسجد تاریخانه، تپه‌حصار، تپه‌های مریخی، باروی دامغان، بازار تاریخی و ده‌ها امامزده و مسجد تاریخی را از جمله آثار تاریخی دامغان برشمرد و اظهار کرد: حدود دو هزار مکان تاریخی در سطح این شهرستان وجود دارد که تاکنون 124 اثر از آنها ثبت‌ملی شده و 25 اثر دیگر نیز در حال پیگری برای ثبت ملی در فهرست آثار ملی کشور هستند.

این نماینده مردم با بیان اینکه در چند سال اخیر قدم های خوبی در حوزه رونق گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور برداشته شده افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته که به افزایش سفر گردشگران به ایران و استان انجامیده، هنوز ظرفیت های مغفول مانده زیادی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آنها درآمدهای کشور در این بخش درآمدزا را افزایش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار