در مراسمی انجام شد
در مراسمی با حضور مسؤولان، لباس جدید متحدالشکل نیروهای یگان حفاظت استان سمنان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 27 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، در مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، معاونان این اداره کل، فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان و کارکنان این اداره کل، لباس جدید متحدالشکل نیروهای یگان حفاظت استان سمنان رونمایی شد.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان امروز در مراسم رونمایی از این لباس جدید گفت: طراحی این لباس با هدف ایجاد احساس امنیت خاطر برای گردشگران و شناسایی آسان نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی استان انجام شده است.

محمدرضا افضلی با بیان اینکه یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان دارای 31 نفر نیرو است، افزود: صیانت و حفاظت از آثار تاریخی تنها وظیفه یگان نیست و باید تمام اقشار مردم در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان همکاری کنند.

وی گفت: در این راستا سامانه خبری ارتباط مستقیم با یگان حفاظت این اداره کل با شماره ۳۱۷۰۵ با هدف حفاظت از مواریث فرهنگی، جلب مشارکت‌های عمومی و بالابردن سطح ارتباط کیفی مردم با یگان حفاظت راه‌اندازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان در سال گذشته گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان در سال گذشته، 51 نفر دستگیر شدند و 214 قلمشی کشف شد.

افضلی با بیان اینکه در سال گذشته در 43 مرحله از نحوه عملکرد مراقبان شهرستان‌ها بازدید نظارتی شد، گفت: ارائه بیش از 20 سرفصل آموزشی به نیروهای یگان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در مجموع در سال گذشته 86 هزار و 892 مورد بازدید محسوس و غیرمحسوس توسط مراقبان از آثار تاریخی تحت پوشش استان سمنان انجام شد.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که این آثار نیاز به حفاظت و صیانت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار