به همت بخش خصوصی
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت: مرحله جدید مرمت انبارهای باغ‌موزه علم و صنعت گرمسار به همت بخش خصوصی آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 02 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، مهوش کمالی افزود: پس از واگذاری انبارهای باغ‌موزه به بخش خصوصی، کار مرمت آن آغاز شد.

وی گفت: سبک‌سازی و برداشت آوار و اندودهای گذشته تا نمایان شدن آجر و خشت‌های سقف، تمیز کردن بندهای آجر و خشت‌های سقف، دوغاب‌ریزی و پنجه‌کشی، اجرای اندود گل و کاه‌گل با شیب‌بندی مناسب برای هدایت نزولات جوی و ... ازجمله فعالیت‌های در دست انجام برای مرمت این بنای تاریخی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار افزود: اجرای این عملیات مرمتی بر اساس طرح‌های مصوب و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان انجام می‌شود.

کارخانه پنبه‌پاک‌کنی در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۳ با عنوان باغ‌موزه علم و صنعت افتتاح شد.

بخشی از انبارهای این مجموعه در سال ۱۳۹۴ مرمت شد و هم‌اکنون به‌عنوان بازارچه صنایع دستی بهره‌برداری می‌شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار