با تلاش اداره کل میراث فرهنگی سمنان
آب‌انبار بزرگ گرمسار با تلاش مسؤول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان به نام میراث فرهنگی این استان ثبت شد.
کد خبر: ۴۳۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 02 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش‌های مسؤول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان قدردانی کرد.

در لوح تقدیری که با امضای میرهادی قره‌سیدرومیانی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارسال شده، از تلاش‌های یدالله یحیی‌پور مسؤول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی استان تقدیر شده است.

مسؤول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به‌تازگی موفق به ثبت پلاک آب‌انبار بزرگ گرمسار به نفع اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان شده است.

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است: نظر به اینکه در سایه مساعی و پیگیری‌های مستمر جنابعالی در مراجع قضایی ذی‌صلاح، عملیات ثبتی پلاک 49 فرعی از 10 اصلی گرمسار «آب‌انبار بزرگ گرمسار» موضوع دعوی اداره اوقاف و امور خیریه آن شهرستان به خواسته ابطال پلاک مذکور به نحو شایسته انجام و منتهی به صدور رأی به نفع سازمان متبوع شده است، بدین‌وسیله از زحمات بی‌دریغ و ارزشمند شما در این خصوص تشکر و قدردانی می‌شود.

آب‌انبار بزرگ گرمسار در مرکز شهر گرمسار در جنوب میدان امام خمینی (ره) و در ضلع شمالی مسجد جامع گرمسار بنا شده؛ این آب‌انبار در دوره قاجار ساخته‌ شده و یکی از بزرگ‌ترین آب‌انبارها منطقه بوده که بخش اعظم آب مصرفی اهالی را تأمین می‌کرده است.

آب‌انبار بزرگ گرمسار دارای 40 پله مخزن استوانه‌ای شکل است. منبع بزرگ و اصلی آن به‌صورت گنبد پله‌ای مدور آجری در داخل کوچه قرار دارد که به‌صورت میدانگاهی درآمده است.

تعداد پله‌های مدور مخزن آن 24 پله، عمق آن حدود 14 متر است و در گذشته به مدت پنج ماه از سال آب آشامیدنی اهالی شهر و حومه آن را تأمین می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار