استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان گفت: آب سد کالپوش تنها مصرف شرب دارد اما اگر وزارتخانه تائید کند می توان آن را به صنعت و کشاورزی داد.
کد خبر: ۴۳۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 03 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا خباز پیش از ظهر شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی استانداری سمنان در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعیین تکلیف سد کالپوش با بیان اینکه انتقال آب این سد صرفا به منظور شرب بوده و استفاده کشاورزی ندارد، ابراز داشت: طی جلسات متعدد مقرر شد تا بر اساس اولویت آب شرب روستاهای مجاورت سد تامین شود و همچنین پیشنهاد شد تا چهار میلیون متر مکعب از آب سد کالپوش برای شرب شاهرود و میامی و یک میلیون متر مکعب نیز به عنوان صنعت کشاورزی مورد استفاده کشاورزان منطقه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در میامی و شاهرود است، وجود چاه های غیر مجاز محسوب می شود که در این راستا بیش از ۱۳۰پمپ غیرمجاز از ابتدای سال پلمپ شده و مابقی چاه های غیرمجاز نیز در دست اقدام هستند چرا که امروز باید مدیریت مصرف به جای مدیریت منابع در این مناطق شکل گیرد.

مشارکت عمومی در انتخابات افزایش یافت

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ میزان مشارکت مردم ۳۶۱ هزار و ۲۰۵ نفر بودو در سال ۹۶ این عدد به ۴۰۳ هزار و۶۰۵ نفر رسید که میانگین مشارکت در کل ادوار انتخابات در استان با ۲.۸ درصد افزایش از۷۳.۷ درصد به۷۶.۵ درصد افزایش یافت.

سمنان هفتمین استان از نظر تعداد شرکت کنندگان در انتخابات

استاندار سمنان در پاسخ به سئوالی مبنی بر فضای انتخاباتی، ابراز داشت: مردم استان سمنان نشان دادند که به این جو سازی ها توجهی ندارند این انتخابات اثبات کرد که مرجع سیاسی در کشور تغییر کرده و مردم آگاهانه و با مشارکت بالا در انتخابات شرکت می کنند که باید گفت از نظر تعداد شرکت کنندگان در کشور هفتمین استان بودیم که بیش از ۸۰ درصد مردم در پای صندوقهای رأی حضور داشتند.

خباز بابیان اینکه یکی از اتفاقات مهم این انتخابات وحدت بین مرز نشینان و پایتخت نشینان بود که این برای آینده انقلاب بسیار مفید است، تصریح کرد: مردم در مراکز استانها یکدست رای دادند و امیدوارم که وحدت بین مدیریت شهری و مدیریت سیاسی بتواند موجب سربلندی و سرافرازی بیش از پیش ایران باشد.

وی با بیان اینکه تراز سیاسی کشور در انتخابات ارتقا یافت، افزود: در استان سمنان برای برگزاری انتخابات قدم به قدم و بر مبنای قانون پیش رفتیم که خوشبختانه انتخابات سالم و بدون حاشیه را شاهد بودیم که انتخابات برگزار شده نشان داد که دوران القا کردن یک طرز تفکر به مردم گذشته است و مردم آگاهانه و با بصیرت در تعیین سرنوشت سیاسی کشور تصمیم می گیرند.

استاندار سمنان همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر موضوع مدیران دو زیست، افزود:ترکیب وزرای هیئت دولت و نحوه ی سیاست گذاری رییس جمهور مسیر ما را نیز در راستای اداره استان مشخص خواهد کرد ضمن آنکه مطمئن خواهم بود در این دوره بسیار مطلوب تر از گذشته اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار