آيت‌اللّه خامنه‌ای، بهترين، پاكيزه‌ترين و گواراترين ثمره‌ای است كه شجره طيبه مجلس خبرگان، به امت اسلامی تقديم كرد و كسی انتخاب شد كه مرد ديانت و سياست و مرد جهاد و اجتهاد و از شجره طيبه رسالت و ولايت است.
کد خبر: ۴۳۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶ 05 June 2017
 اولین بار شیخ مفید بحث ولایت فقیه را مطرح کرد، پس از آن، امام خمینی(ره) در سال 1324 هجری شمسی مبحث ولایت فقیه را در کتاب کشف‌الاسرار بیان نمود.
 
همزمان با تشكيل نظام جمهوری اسلامی ايران، مسئله رهبری مورد توجه جدی امام راحل و كارگزاران نظام قرار داشت و به همين خاطر از همان ابتدا، موضوع اهميت مجلس خبرگان در بيانات معمار بزرگ انقلاب به شكل واضح و شفاف مطرح شده بود.
 
ناگفته‌ها و محرمانه‌هایی که تنها می‌توان آنها را از میان مرور خاطرات نمایندگان دوره اول مجلس خبرگان جستجو کرد، ناگفته‌هایی از جنس موافقت‌ها و مخالفت‌ها با شورایی شدن رهبری یا معرفی مرحوم قمی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای یا آیت‌الله گلپایگانی از سوی جامعه مدرسین به عنوان گزینه‌های دیگر رهبری فردی بود.
 
غروب سیزدهمین روز خرداد، نقطه شروعی برای آزمون سنگین خبرگان بود، روزی که با اعلام خبر رحلت امام خمینی از سوی حاج احمدآقا به چند نفر از اعضای مجلس خبرگان که برای عیادت به دیدار امام آمده بودند، بار سنگین انتخاب جانشینی بر دوش نمایندگان مجلس خبرگان نهاده شد تا هر یک از اعضا با هر کلام و انتخاب خود، نقشی ماندگار برای آینده و امنیت کشور رقم بزنند.
 
7 صبح روز 14 خرداد سال 68، رادیو با اعلام خبر رحلت امام خمینی، مردم را در بهت از دست دادن رهبرشان فرو برد، بهتی که در میان تمامی اعضای خبرگان که از سراسر کشور خود را برای شرکت در جلسه اضطراری به تهران رسانده بودند، موج می‌زد.
 
در جلسه‌ای فوق‌العاده که پس از درگذشت امام خمینی(ره)، در مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ برگزار شده بود و آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و بر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رای دوسوم خبرگان برای انتخاب رهبر بود.
 
انتخابات پیش از تدفین امام خمینی(ره) انجام شد و آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت سرانجام با کسب بیش از ۷۲ درصد کل اعضا به این مقام رسید و پیش از برگزیدگی و رأی‌گیری وصیت‌نامه امام خوانده شد.
 
آيت‌اللّه خامنه‌ای، بهترين، پاكيزه‌ترين و گواراترين ثمره‌ای است كه شجره طيبه مجلس خبرگان، به امت اسلامی تقديم كرد و كسی انتخاب شد كه مرد ديانت و سياست و مرد جهاد و اجتهاد و از شجره طيبه رسالت و ولايت است و باید ارزش و منزلت این رهبری را دانست و از رهنمودهای ایشان بهره‌برداری کرد.
 
حجت‌الاسلام محمد مهدوی امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: پس از امامت امام(ره) با توجه به اینکه ایشان مخالفان را نابود کردند، انتظار می‌رفت که پس از امام نظام جمهوری از هم پاشیده می‌شود اما پس از رحلت امام، باز هم همان صلابت در رهبری در میان مردم جلوه‌گر شد.
 
مهدوی افزود: امام خامنه‌ای انقلاب را همان‌طور که امام هدایت می‌کردند به همان شکل در حال ادامه دادن هستند.
 
وی ولایت فقیه را جانشین امام زمان دانست و تصریح کرد: امام زمان به ولایت خود کمک می‌کند چراکه امروز رهبری بر عهده ولی امر مسلمین است، حتی دشمنان قسم خورده امام نیز شهادت می‌دهند که رهبری امام خامنه‌ای در ایران رهبری بی‌بدیل است و جهان را به ستوه در آورد.
 
امام جمعه شیرگاه گفت: رهبرمان امام خامنه‌ای جز خدا چيزی را در نظر ندارد و اخلاصش ستودنی است و در حال حاضر نیز ايشان به بهترين وجه ممكن، كشور را اداره می‌كنند.
 
وی یادآور شد: هر چند انتخاب آيت‌اللّه خامنه‌ای به رهبری کشورمان، واكنش‌های زیادی در عرصه سياسی داخل و خارج از كشور داشت اما هیچ کدام مانع از فعالیت رهبری در کشورمان نشد.
 
مهدوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان شخصيتی ممتاز، واجد همه شرايط رهبری و صالح‌ترين فرد برای اين منصب نقش مهمی در کشور در حال حاضر دارند.
 
رضا آزادی عضو هیئت علمیه علوم سیاسی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه رهبری ایران فردی شایسته بود و به حق باید ایشان پس از امام راحل رهبری مردم ایران را به دست می‌گرفتند، گفت: خداوند نعمتی را از ایران گرفت و آن از دست دادن امام بود اما نعمت امام خامنه‌ای را به ما ارزانی داشت.
 
آزادی افزود: رهبری پس از امام(ره) با اقتدار خود توانست کشور را از بسیاری از بحران‌های اقتصادی و سیاسی محفوظ دارد.
 
وی با بیان اینکه رهبری این نظام را با توجه به تمامی تنوع قومی و مذهبی و مشکلات مختلف بزرگ و کوچک از گزند بیگانگان حفظ کرد، تصریح کرد: داریت و شجاعت رهبری مثال زدنی است که این عوامل توانست موفقیت‌های را برای کشور به ارمغان بیاورند.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، یادآرور شد: امام خامنه‌ای برای رفع برخی از مشکلات اقتصادی در روزگار کنونی بحث اقتصاد مقاومتی را عنوان کردند تا همگان در این راستا برای حل مشکلات خود بدون نیاز به بیگانگان خود برای رقع مشکلات اقتصادیشان تلاش کنند.
 
وی گفت: اقتصاد مقاومتی عنوانی است که در عین رفع مشکلات اقتصادی می‌تواند انسان را از فشارهای بیگانه حفظ و در برابر آنها مقاوم کند.
 
به گزارش بلاغ، حضرت امام خامنه‌ای به عنوان عالم و مرجع دینی صاحب فتوا، مومنان در احکام فقهی از ایشان تقلید می‌کنند و هم به عنوان ولی امر مسلمین در عصر غیبت امام زمان(عج) امام جامعه و مدیریت دینی و ولایت بر جامعه اسلامی دارند که این شأن ولایت را به طور عام از رسول الله(ص) و ائمه معصوم(ع) دارند و می‌توانند در امور جامعه تصرف کنند و آنچه مصلحت بدانند بر اساس دستورات اسلام جامعه را مدیریت و رهبری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار