مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 487 واحد صنعتی استان دارای پسماندهای خطرناک است و 80 درصد از پسماندهای ویژه توسط گروه صنایع شیمیایی تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 12 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، عباسعلی دامنگیر روز دوشنبه در کارگروه استانی مدیریت پسماند در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: 15 هزار و 214 تن در سال پسماند ویژه در استان سمنان تولید می شود که شامل 14 هزار و 410 تن پسماند صنعتی ویژه و 804 تن پسماند بیمارستانی است.

وی تصریح کرد: هشت درصد از پسماندهای ویژه در گروه صنایع فلزی، پنج درصد در گروه صنایع ماشین سازی، چهار درصد در گروه صنایع غیرفلزی، یک درصد در گروه نساجی، یک درصد در گروه صنایع سلولزی و یک درصد در گروه صنایع برق قرار دارد.

وی ادامه داد: پسماندهای 11 بیمارستان استان سمنان به وسیله اتوکلاد یا هیدروکلاوها بی‌خطر می شود و پسماندهای 70 مطب، درمانگاه و آزمایشگاه تخصصی طبی جمع‌آوری می شود و به بیمارستان اصلی آن شهر برای بی‌خطرسازی منتقل می شود.

وی یادآور شد: در شهر سمنان پسماندهای پزشکی پس از بی‌خطرسازی در اتوکلاو در زباله سوز مستقر در مرکز دفن شهری سوزانده و سپس دفن می شود.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان، جدا نبودن محل دفن پسماندهای بی خطر با پسماندهای خانگی، کمبود منابع، نبود بانک اطلاعاتی جامع و قرار دادن پسماندها روی سطح زمین به جای دفن آن در شاهرود را از جمله چالش ها و مشکلات این اداره کل بیان کرد.

در استان سمنان سالانه 136 هزار و 847 تن پسماند خانگی، 13 هزار و 600 تن پسماند صنعتی عادی، 14 هزار و 410 تن پسماند صنعتی ویژه و 804 تن پسماند بیمارستانی تولید می شود .

این نشست با حضور مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و دیگر مسوولان استانی برگزار و مشکلات پسماندهای استان سمنان بررسی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار