مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اجازه ساخت و ساز، هتل سازی و ساخت تفرجگاه خارج از ضوابط قانونی در محدوده "چالابه" داده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 13 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، غلامحسین کاظمی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه استان که امروز (23 خرداد) برگزار شد، با تاکید بر اینکه ارزیابی محیط زیستی برای تمامی پروژه‌هایی که مشمول ارزیابی شوند انجام می‌شود، اظهار کرد: مواردی داشتیم که تا دیدگاه‌های مد نظر محیط زیست اعمال نشده، مجوز محیط زیستی برای پروژه صادر نکردیم.

وی پتروشیمی اسلام آبادغرب را از جمله این پروژه‌ها دانست و افزود: اگرچه روند اخذ مجوز برای این پروژه بسیار زمان‌بر شد و پای مسئولین استان نیز به میان کشیده شد، اما تا موارد مد نظر محیط زیست رعایت نشد، مجوز پروژه صادر نشده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: مشابه این روند را برای نیروگاه سیکل ترکیبی گیلانغرب و حتی پروژه راه آهن نیز داشتیم.

 این مسئول تفزود: البته پروژه‌هایی هم وجود دارند که مربوط به سالیان گذشته بوده و گزارش ارزیابی محیط زیستی برای آنها اخذ نشده است.

کاظمی با بیان اینکه دیدگاه ما تعامل برای توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: این توسعه نباید باعث تخریب محیط زیست که امانت نسل آینده است، باشد. 

وی در ادامه توضیحاتی هم در خصوص عبور خط لوله گاز از جنگل‌های "عثمانوند" داد و با اشاره به اینکه این پروژه سراسری است و در نهایت باید اجرا شود، افزود: تلاش می‌کنیم اجرای این خط انتقال گاز با کمترین تخریب محیط زیست انجام شود.

کاظمی ادامه داد: این پروژه گزارش ارزیابی زیست محیطی را نیز دارد و بر اساس این گزارش،  بازدیدها و نظارت‌هایی بر روند اجرای آن انجام می‌دهیم، اما در مجموع این پروژه خارج از مناطق حفاظت شده ما است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه یکسری تخلفات در اجرای این پروژه صورت گرفته است، یادآوری کرد: بر اساس ضوابط برآورد خسارت و پیگیری‌های قانونی برای جبران خسارتی که به طبیعت وارد شده انجام شده است.

به گفته این مسئول، نظارت‌ها همچنان بر ادامه روند این پروژه انجام خواهد شد تا با کمترین تخریب و آسیب پیش برود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص ساخت و ساز در منطقه "چالابه" نیز اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز در این منطقه بدون مجوز محیط زیست ممکن نیست. البته بخشی از اراضی این منطقه مستثنیات مردم با کاربری خاص است که فقط در چارچوب همین کاربری می‌توانند فعالیت داشته باشند.

کاظمی تصریح کرد: اجازه هتل سازی و ایجاد تفرجگاه خارج از ضابطه در این محدوده داده نمی‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از توجه ویژه دولت یازدهم به محیط زیست و خصوصا تشکل‌های مردم نهاد فعال در این بخش یاد کرد و افزود: می‌توان از دولت یازدهم به عنوان "دولت محیط زیست" یاد کرد.

وی تاکید کرد: قطعا روند حمایت از محیط زیست و تعامل با تشکل‌ها به عنوان بازوی توانمند محیط زیست، در دولت دوازدهم با جدیت بیشتری در دستور کار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار